Tehnika

Proovisõit: kompaktmaastur Kia Stonic või hoopis E-Stonic? 

Toimetas Vidrik Võsoberg, 3. oktoober 2017 09:16
Foto: Accelerista
Autotootjate nimevalikud näivad vahel kummalised. Pidi olema ikka häda panna värvikale ja nobedale pisimaasturile nimi, mis inglise keelt tönkavale toob silme ette halli paekivilahmaka või igava põllukivi. See ei haagi Stonic’u olemusega mitte kuidagi. Samas,  eks kive ole ka erinevaid. Näiteks vääriskivid.

„E” nagu ekstravälimus

Kia Stonic on suuruse poolest võrreldav 2017. aastal Eestisse jõudnud ja kohe Euroopa disainiauhinna saanud neljanda põlvkonna Kia Rioga.  Nimetatust 4,3 cm kõrgemaks tõstetud auto põrand, 8 sentimeetri võrra pikem kere ning „bodypumping’u“ abil laiemaks treenitud rattakoopad muudavad aga Stonicu hoopis teiseks autoks.

Kui Kia Rio on selgelt mõeldud konservatiividele, siis Stonic võimaldab kombineerida erinevaid kere, katuse ja interjööri värvitoone ja muuta sellega auto välimust hallist hiirekesest triibulise tiigrikutsikani.

See ei ole nali – näiteks kollast küljevärvi on võimalik kombineerida musta värvi katuse või siis valget kerevärvi ergu punase katusega ning ka vastupidi.

Kokku on võimalus valida üheksa kere värvitooni ja viie erineva katusetooni kombinatsioonide vahel. Väga minicooperlik, tuleb öelda! Kõik ikka teavad neid ultrastiilseid pisikesi ümaratulelisi härra Beani lemmikul baseeruvaid kartautosid?

„E” nagu sõiduelamus

Võrdlus inglise autotootjaga on üsna kohane ka Kia Stonic’u sõiduomaduste juures. Minid on tuntud oma kardiliku ja sellest tulenevalt väga vilka ning sportliku iseloomu poolest.

Proovisõidupäeval viidi autoajakirjanikud mahajäetud lennuväljale, kus oli ette valmistatud mõned üllatused. Juhid pandi ühte autosse kogenud rallisõitjatega, kes demonstreerisid äkiliste kurvide läbimist ja juhendasid ajakirjanikke, kus tasub rajal pidurdada ja kus mitte.

Eesmärk oli tunnetada, kas auto kaldub kurvides nagu üldiselt linnamaasturid seda teevad ja milline on juhitavus. Seekord võidu peale ei sõidetud. Sain raja läbimisel üles ainult adrenaliini, kummi- ja sidurikärsakas Stonicu juurde ei kuulu.

Raja läbimise järel oli öelda ainult kiidusõnu üllatavalt hea juhitavuse kohta. Stonic käitus järskudes kurvides väga etteaimatavalt. Ei mingit üleliigset üle- või alajuhitavust või kurvides läbivajumist.

Meistrite sõidul õnnestus mul end Saksamaa noore rallitalendi Lukas Meter’i (24) kõrvale istuma sättida. Muuseas, Lukas on üsna eriline sell – nimelt võitis ta koos kaardilugeja Natalie Solbach-Schmidt’iga (s. 1986) eelmisel aastal esiveolise Citroen DS3-ga Saksamaal Citroen’ rallikarika sarjas ühe etapi ja tõusis pooltel etappidel poodiumile. Stabiilne sõitja!

Milline oli ehmatuskatse tulemus, kuidas käib täppisraja läbimine vaid kaamera abil, mida arvata väikemootorist ja selle koostööst vedrustusega, auto sisemusest ja kas auto võiks Eestis kanda hoopiski Estonicu nime, loe edasi Acceleristast.