Foto: Tootja
Tehnika
20. september 2017, 09:11

Frankfurdi autonäituse paremad palad: peaaegu virtuaalne neljaukseline VW Polo GTI

Volkswageni üks tänavuse Frankfurdi autonäituse suuremaid uudiseid on peaaegu virtuaalreaalsusse kihutav, täisdigitaalsete näidikutega Polo GTI. Autol on võimsust 147 kW / 200 HJ, ja sel on standardvarustuses DSG-käigukast ning sõiduki tippkiiruseks on märgitud 237 km/h.

Esimest korda on Volkswagenil mudelivalikus kolm GTI-mudelit: up! GTI (85 kW / 115 HJ), mis lansseeritakse 2018. aastal, ikooniline Golf GTI (169 kW / 230 HJ ja 180 kW / 245 HJ) ja uus Polo GTI.

Sportliku Polo ajalugu algas 1980. aastal Polo GT G40-ga, mille tippkiirus oli 200 km/h. 1998. aastal esitleti esimest 120 hj Polo GTI-d. 2010. aastal keerati võimsus 180 HJ-ni ja 2014. aastal 192 HJ-ni.

Pisike putukas, võimas jõuallikas

2017. aastal ületab uus ja kiire Polo GTI sümboolse 200 hobujõu piiri. Standardvarustuses on sel masinal sportvedrustus ja valikuline Sport Select vedrustus. Auto südameks on kaheliitrine otsesissepritsega bensiinimootor võimsusega 147 kW / 200 HJ (8 HJ enam kui eelneva mudeli 1.8 TSI-l).

Sarnaselt Golf GTI-le astub uus Polo GTI esmakordselt kaheliitriste turbomootorite klassi. 1984-kuupsentimeetrise mootori surveaste on 11.65:1. GTI mootor pakub maksimaalset võimsust pööretevahemikus 4400-6000 p/min.

Kolmanda põlvkonna EA888 mootoriseeria jõuallikas kannab maksimaalse pöördemomendi 320 Nm esiratastele vaid 1500 pöörde juures. See kõrge pöördemoment püsib ühtlaselt kuni 4400 pöördeni minutis, mis annab GTI mootorile väga sportliku pöördemomendi kõvera.

DSG-käigukastiga Polo GTI kiirendab 100 km/h-ni 6,7 sekundiga. Vaatamata 200-hobujõulisele võimsusele saab uue Polo GTI-ga tänu selle säästlikule tehnoloogiale äärmiselt ökonoomselt sõita. DSG-versiooni kombineeritud kütusekulu on 5,9 l/100 km (vastavalt 134 g/km CO2).

Modulaarsest MQB-platvormist, klassikalisest disainist, täisdiginäidikutest, kurvituledest, juhiabisüsteemidest ja muust uue Polo GTI juurde kuuluvast loe edasi Acceleristast.