Foto: Tootja
Tehnika
11. september 2017, 09:11

Kolmanda generatsiooni Porsche Cayenne: ahvatlevalt sportlik noobelmaastur

Kolmanda generatsiooni Porsche Cayenne noobelmaastur astub suure publiku ette Frankfurdi autonäitusel. Auto veermikku on oluliselt uuendatud ning standardis on aktiivne Porsche nelikvedu. Jõuallikate valikust leiab kaks võimsat V6 topeltturbo. Cayenne’i moodne välimus teeb aga tõelise silmapai: paksust põhikoolipoisist on saanud sale, musklis sportlane.

Porsche Cayenne’i kolmas generatsioon püüdleb järjest enam suurte sportlike noobelmaasturite segmendi liidriks. Võimsad turbomootorid, uus kaheksakäiguline Tiptronic S käigukast, uued veermikusüsteemid ning virtuaalne infolust koos täieliku ühenduvusega viivad nii sportlikkuse kui mugavuse uuele tasemele.

Kohe alguses on võimalik valida kahe uue kuuesilindrilise mootori vahel: Cayenne’i 250 kW (340 HJ) kolmeliitrine turbomootor, mis pakub eelneva mudeli omast 29 kW (40 HJ) rohkem.

Cayenne S’i 2,9-liitrine kahe turboga V6-mootor, mis oma 324 kW (440 HJ) võimsuse juures on eelkäijast 15 kW (20 HJ) võimsam ning suudab autot liigutada kuni kiiruseni 265 km/h. Valikulise Sport Chrono paketiga varustatud uus Cayenne S kiirendab kiiruseni 100 km/h vähem kui viie sekundiga.

Ikoonilise 911 DNA

Cayenne põhineb suuresti ikoonilisel 911 sportautol: ka visuaalselt täiustatud linnamaasturi kolmandal põlvkonnal on segarehvid ja esmakordselt nelikroolimine.

Lisaks neile sportautole tüüpilistele omadustele parandab sõiduvõimekust standardina aktiivne nelikvedu, Porsche 4D veermiku juhtimine, kolmekambriline õhkvedrustus ja Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) külgkalde kontroll.

Vaatamata märkimisväärselt kasvanud standardvarustuse hulgale kaalub Cayenne oma eelkäijast kuni 65 kilogrammi vähem ning sobib jätkuvalt täiuslikult ka maastikule.

Disainist ja detailidest, standard-leedtuledest, maastikuvõimekusest, šassiist, õhkvedrustusest, nelikroolimisest, pidurisüsteemist, kaalust, digirevolutsioonist ja kõigest muust uue Cayenne’i juurde kuuluvast loe edasi Acceleristast.