Foto: Mare Albri
Tehnika
4. august 2017, 09:05

Peugeot Expert – veoautolikult asjalik, sõiduautolikult mugav

Expert on Peugeot tarbesõidukite keskmine mudel, paigutudes suurema Boxeri ja väiksema Partneri vahele. 2016 aastal esitletud auto on ehitatud uuele platvormile, muudetud on tublisti nii sisu kui välimust ning täiendatud varustust.

Experdil on kaks sõsarmudelit, Citroën Jumpy ja Toyota Proace. Kõik kolm kasutavad PSA Grupi (Peugeot-Citroën) EMP2 platvormi, mida jagatakse näiteks Peugeot 308 ja Citroën C4 Picassoga.

See loob aluse sõiduautolikele sõiduomadustele ning tipptasemel turvalisusele. Uus põlvkond on ka 100-150 kg kergem kui eelmine ning vähemalt samapalju ka võrreldes otseste konkurentidega.

Eelmiste põlvkondade Experdi kasutajad on olnud autoga üsna rahul. Vastupidavus meie tingimustes on olnud suurepärane ning tüüpvigu praktiliselt ei esinenud. Kurtmiseks andis põhjust vaid resoneeriv kauba- ja sõitjateruumi eraldav vahesein, kuid väikese investeeringuga oli seegi mure murtav.

Lõputud varieerimise võimalused

Experti erinevatest versioonidest võiks kirjutada vist terve raamatu, huvilised saavad sellega täies mahus tutvuda maaletooja kodulehel. Peatun seekord vaid põhilistel võimalustel.

Saadaval on nii kolme istekohaga kaubik kui kaheksa- või üheksakohaline minibuss, lisaks saab ka kuueistmelise versiooni, siis on selle nimi Expert Team. Viimane moodustab kõigi Expertide müügist umbes viiendiku.

Tellida saab ka nelikveolise variandi ning soovi korral võib soetada ka üksnes platvormi, mille peale saab paigaldada täpselt kliendile sobiliku seadme.

Uus moodulplatvorm võimaldab pakkuda mitme erineva suurusega kaubaruumi, auto pikkus varieerub 4,6 kuni 5,3 meetrini. Ka väikseim mahutab kaks euroalust, suuremal jääb pärast kolme alust veel ruumi ülegi. Kõrvalistme arvelt on võimalik saada vajadusel veel lisaruumi, mis lubab vedada üle nelja meetri pikkusi esemeid. Kõrgus on kõigil versioonidel sama.

Väliskuju

Külgedelt ja tagant näeb Expert välja nagu iga teinegi kaubik. Mudeliuuendusega muutus autonina lühemaks (ja see näeb nüüd palju kenam välja!) ning tagaluugi käepide kolis paremalt vasakule. Antenn jäi katusele, kuid võtab nüüd kõrguses vähem ruumi.

Esiosa on aga eksimatult Peugeot. Pigem võib autot eestpoolt segi ajada tootja teiste mudelitega – korporatiivne disain on siin selgesti näha.

Auto on oma klassi kohta suhteliselt madal – vaid 1,9 m kõrgune ja see annab võimaluse siseneda ka neisse parkimismajadesse, kuhu kõrgemad sõidukid ei pääse. Olulise boonusena kvalifitseerub selliste mõõtudega sõiduk laevafirmade jaoks tihti sõiduautoks, mis aitab säästa piletihinnalt.

Jõuallikatest ja käigukastidest, varustustasemetest, juhi töökohast, sõidukogemusest, hinnast ja ülalpidamiskuludest ning muust sellesse töömehe- või firmamasinasse puutuvast loe edasi Acceleristast