Foto: VIDA PRESS
Tehnika
28. juuni 2017, 10:37

UPS! Isesõitvatel Volvodel on raskusi kängurutega

Rootslased, geeniused, nagu nad on, suudavad juba ammu teha maailma parimaid tulemusi autode põdratestis, märgib Jalopnik. Aga üheks asjaks ei näi nad valmis olevat: kängurutestiks.

Vältimatu manöövri test ehk põdratest on Rootsis autode stabiilsuse katsetamiseks kasutusel juba 1970-ndatest. Ilmaaegu ei peetud Volvot aastaid maailma turvalisimaks autoks.

Aga enam kui aasta tagasi hakkas Volvo katsetama, kuidas reageerivad isesõitvad autod ootamatule kohtumisele loomaga. Ning seni on autotooja olnud sunnitud tõdema, et need kukkurloomad on arvuti jaoks kõvem pähkel, kui võinuks arvata.

Tuleb välja, et känguru hüppamine ajab auto jälgimissüsteemi hulluks. Isesõitva auto kaamerad ja sensorid kasutavad tavaliselt orientiirina maapinda. Volvo avastas, et süsteemil on väga raske ennustada ette känguru juhuslikke hüppamisliigutusi.

"Oleme märganud, et kui känguru on hüppe keskel ... kui ta on õhus, siis tundub, nagu oleks ta kaugel eemal, aga siis ta maandub ja paistab lähemal," ütles Volvo Austraalia tehniline juht David Picket ABC-le. "Kui vaadata kängurut tee serval istumas, tee serval seismas, liikumises, siis kõik need kujud on tegelikult erinevad."

Volvo on alati seisnud esireas selles lõpmatus võitluses, mis käib metslooma ja auto vahel. Käesoleva aasta S90 ja XC90 mudelitel kasutatakse juba Volvo suurte loomade jälgimissüsteemi ehk Large Animal Detection süsteemi. Too püüab ennetada kokkupõrkeid hirvede, põhjapõtrade ja põtradega. Ka Austraalias asus Volvo esimesena uurima kokkupõrkeid kängurutega. 

Kui sa elad põhja pool ekvaatorit, siis ei paista kängurud autojuhile nii suure ohuna kui näiteks põdrad. Aga statistika teatel toimub Austraalias 80% autode ja loomade kokkupõrgetest just masinate ja kängurute vahel.