Foto: Accelerista
Toimetas Vidrik Võsoberg 7. juuni 2017 09:14
Ma tean vähemalt kahte inimest, kes on tõsised Renault Capturi fännid. Mõlemad on Soomest ja mõlemad on pealtnäha vähenõudlikud: auto peab olema praktiline, odav ülal pidada ja nägema natuke välja. Kuku raadio võiks olla, aga võimsa mootori võite endale jätta.

Soome sõpradele julgustuseks: kui tekib vajadus vahetada senine raudsuksu uue vastu, jääge truuks valitud mudelile. Uuenenud Renault Captur on jätkuvalt kõik see, mis eespool kirjas, ainult natuke moodsam.

Auto näeb eelkäijast elegantsem välja, ühendub igasuguste asjadega ning sellest on nüüd olemas ka luksuslikum Initiale Paris versioon, mis maksab umbes 20 000 eurot ja mõjub, nagu oleks tekipileti asemel pihku antud loondži-pääse.

Tulevase omaniku proovisõiduprofiil

Juhtus olema imeilus suvine varahommik, kui ajakirjanikud Kopenhaageni lennujaamas maha poetati ja kogu päevaks koos Capturitega ümbruskonda lahti lasti. Seekordne esitlus oli kombo tavapärasest sõiduproovist ja eluviisijuhtumist: kui Põhjamaadest olid kohal autoväljaannete kolleegid, siis Lõuna-Euroopast pigem vlogijad ja naisteajakirjade toimetajad.

Moodne arhitektuur, hea toit, korralik internetiühendus, hästi planeeritud teekonnad – see on enam-vähem kõik, mis õnneks vaja. Ai, jaa, endlikepp ja laetud akuga nuhvel muidugi ka ...

Renault Capturi proovisõiduprofiil sisaldas linnaliiklust, jupikese kiirteed ja kuhjaga idüllilisi maastikke kuldsete rapsipõldude, piimalehmade ja pisikeste küladega – ühesõnaga kõike seda, mida kogeb tõenäoliselt ka tulevane Capturi omanik.

Saime ära proovida Initiale Paris varustuses bensiini rüüpava 1,2 Tce 120 HJ 6-käigulise automaatkastiga ja 1.5 dCi 110 HJ 6-käigulise käsikastiga Capturi. Sõiduomadustega üllatas meeldivalt diisel, mille ostmist soovitan siiski vaid juhul, kui aastane läbisõit on üle 20 000 km.

Proovisõidukogemusi, muuhulgas alapeatükke "Segadused sõitjateruumis" ja "Anna gaasi, küll ta läheb!" loe edasi Acceleristast.