Foto: Tootja
Tehnika
1. juuni 2017, 09:08

Väike sõnaseletus: Jaapani "omotenashi" aitab mõista Lexuse mõttelaadi

Lexus, Toyota globaalne noobelautode bränd, sündis 1983. aastal. Tänapäeval teame Lexust kui oma valdkonna pioneeri: 1997. aastal toodeti maailma esimene luksusmaastur, 2005. aastal lisati luksusele hübriidajam. 2017. aastal jõuab müügile maailma esimene võimsa hübriidajamiga luksuskupee Lexus LC500h.

Lexuse sõidukeid hinnatakse nende silmapaistva disaini, suurepärase kvaliteedi, loodussõbralike innovaatiliste tehnoloogiate ja rikkaliku sõidurõõmu tõttu.

Lexus on üks neist premium-markidest, mille populaarsus kogu maailmas kasvab. Uuringute põhjal on Lexuse omanikud margilojaalsemad, ning neid, kes "üle tulevad", on järjest rohkem.

Kogu selle ilu taustal seisab Jaapani kultuur. Tuhandeid aastaid traditsioone, mis nn lääne inimese jaoks tekitavad võõristust. Selleks et mõista, tuleb teada.

Üks Lexuse mõttelaadi alustugesid on aegade algusest olnud omotenashi, pühenduv külalislahkus. Kui tausta tunda, saab paljugi selgemaks.

Omotenashi

Kas sa oled seda sõna varem kuulnud? Omotenashi tähendab Jaapani külalislahkust. Ent selle tähendus on palju sügavam kui lihtsalt külalislahke olemine. See tähendab "võõrustama kogu südamest".

Piisab, kui veeta Jaapanis vaid pisut aega, et mõista, kui palju pööratakse teenindussektori erinevates lõikudes tähelepanu detailidele. Meenutagem Jaapani vanasõna 「おは」.

Kliendil on alati õigus. Kuigi paljud tõlgivad selle vanasõna rohkem täht-tähelt "klient on jumal".

Tõepoolest, tundub, et see on omotenashi tundega rohkem kooskõlas. Selle tunde ulatus tuleb esile teeninduses, kui müüja lisab sõna kyaku (klient) algusesse "O" ning lõppu "-sama", mis väljendavad austust.

Kuidas sa Jaapanis iga päev omotenashit koged, milles peitub selle mõttelaadi tuum ning kuidas see kõik autodesse puutub, loe edasi Acceleristast.