Sellel ajal, kui meie insenerid üritavad atv-st (mille komponendid on toodetud made in China) isesõitvat autot teha, on muu maailm sellised autod juba tootnud. Aga meie meedia pasundab nagu oleks me mingid eesrindlased. Piinlik! Äkki teeks midagi lihtsamat ja Eestile vajalikku, mida mujal ei toodeta... äkki küsiks nende õnnetute MiEVi kasutajatelt, milline peaks olema Põhjamaine elektriauto. Keegi võiks ELMO eksperimendi tulemused ka kokku võtta ja analüüsida.
Iseenesest ju tubli aga mina isiklikult selles uues maailmas elada ei soovi. Õnneks ehk surm saabub ennem, kui elu täiesti robotite peale läheb. Inimese loovus on ohtlik asi, sest inimene on suuteline iseennast oma loovusega ellimineerima.
Mina olengi õnnelik. Sündinud küll suure sõja järel, vaesel ajal. Aga õnnelik, et ei pea selles kiskjalikus maailmas nägema ainult ärapanemist ja tapmist. Ei tea kui vana oled. Aga oled ehk tähele pannud, kuidas maailm muutub päev päevalt tigedamaks?
Eriti lahe on see, et äkki tuleb Tesla ja ehitab oma tehase kohe siia, sest meil on üks selline ideeauto, millesarnast jaapanlased juba kümme aastat on katsetanud ja testinud.
kui sõidavad isesõitvad masinad siis muutuvad mõttetuks teedel olevad kiiruskaamerad.. masinad eeskirju ei riku.. kuidas hakkab politsei raha saama .. trahviraha enam ei laeku.. mis aastat enam riigieelarvesse politsei trahve sisse enam ei kirjutata?
Näha on, et ei kõnele poliitik! ;) Raha hakkab riik kokku ajama elu keeruliseks muutmise pealt. Kindlasti hakkavad sel masinal pidevalt vahetuma raud- ja tarkvara (ikka suurema turvalisuse nimel. Hinnakirja suurusjärgust saad aimu Bill Gatesi toodangut uurides). Kindlasti üritavad 'väikesed vastikud Kulibinid' jätkuvalt ronida teedele ka illegaalsete inimjuhitavate autodega, võltsida GPS-i andmeid või sõidukiirust modida - kullaauk küberpolitseile. Ühesõnaga - praktilist kasu näeme sama palju nagu arvutiajastu alguses lubatud metsa säästmisest paberipuude arvelt. Tegelikult nihkub probleemistik lihtsalt ühest tulipunktist teise, probleemide koguhulk jääb samaks või hoopis kasvab. Valitsus saab aga tühikäigul auru välja ajada, simuleerides 'isalikku hoolekannet oma rahva eest'. PS. Isesõitvate autode ajastu on realistlikum kui lendavate autode ajastu. Kasvõi põhjusel, et iga kodaniku asukoha, kiiruse ja suuna kontrollimine antud ajahetkel on totalitarismi ihaldavatele valitsustele väga magus amps. Sõiduki jälgimist on ka mugavam legaliseerida kui mobiilitelefoni positsioneerimist. Ikka ju liikluse ohutuse, kiirabi kiirema reageerimise, liikluse korraldamise/ümbersuunamise jmt. nimel.
Kuna Eesti Vabariigi viimine viie rikkama riigi sekka on täielikult äpardunud, siis järgmine küsimus isejuhtiva auto ehitamine....Tuleb kunagine anekdoot tuttav ette?
ei pea suurem olema kui läpakas või nutifon iseasi kuidagi liikluses olek kiiruste valik süstijatega arvestamine möödasõit ei tea mul pole lube selline ainuke hea et ässadel on
wow 2x. välismaal on juba aastakümneid isejuhtivaid autosid ehitatud ja nendega võistluseid korraldatud, et väljaselgitada paremaid tarkvaralahendusi mis suudavad erinevatel maastikutel liigelda. See on üks riigi/ettevõtte raha väljapetmine asjatundmatutelt!!!!
Ja mida selline ilmaime maksma hakkab ning kes seda endale ka lubada võib? Praegu käib ka lihtne tavaline sõiduauto väga paljudele üle jõu. Eriti maapiirkondades. Pool rahvast sõidab odavate, üle 10 aasta vanade romuautodega, sest enamaks pole jõudu.
KOMMENTAARID (28)