Foto: Tootja
Tehnika
28. aprill 2017, 09:09

Kõlakas: väike ja noobel Volvo V20 tuleb MINI-lt ja Audi A1-lt vaipa alt rullima

Volvo V20 väikeauto ja 20. seeria müügiletuleku uudis tervikuna hoitakse targu kuulujutu tasemel. Brittide Auto Expressile ja ajakirjale Car and Driver antud intervjuudes kinnitas verivärske Volvo R&D* boss Henrik Green aga Rootsi autotootja plaani noobel-väikeklassis V20-ga puhas vuuk teha ja lükata eest põhikonkurendid MINI ja Audi A1.

Volvo V20 on väljast väike, seest suur ja sisult innovaatiline auto. Südikas sõiduk tuleb kõnetama inimest, kes tahab linnas ja eeslinnas mugavalt liigelda, tegemata allahindlust üheltki kaasaegselt mugavus- või ühenduvuslahenduselt. Kõik, Pilot Assistist värkvõrguni saab V20 varustuses olema.

Henrik Green kirjeldab V20 mudelit kui Volvo V40-st pisut väiksemat, ülimalt kvaliteetset ja mugavat sõidukit. Need kaks hakkavad omavahel jagama ka platvormi. Volvo uus CMA võimaldab paindlikult toota erinevaid mudeleid, sealjuures varustada need ka kaasaegsete elektriajamitega.

Küsimus on, kuhu panna V20-s asjad? Kui käekoti mahutab kenasti kõrvale ja koerakese kinnitab tagaistmele, siis roosat reisikohvrikest ei tahaks ju lahtiselt sõitjateruumi trügida ... CMA platvorm on paindlik, aga selle, kust täpselt ruum maha lõigatakse, et V20 auto moodi välja näeks, peavad siiski insenerid välja mõtlema.

Henrik Green on täiesti kindel, et ostjad on üha rohkem valmis ostma autosid, mis on kogult pisemad, aga olemuselt niisama moodsad ja luksuslikud kui mistahes muud noobelautod. Antud kontekstis siis Volvod, BMW-d, Audid ...

Millal võiks V20 müügile jõuda, mis sellele eelneb ja järgneb, kuidas hindab toimetus huvi väikeautode vastu Eestis ja kas nimi V20 on tõsiseltvõetav, seda loe edasi Acceleristast.