Foto: rockstargames.com
Tehnika
24. aprill 2017, 13:57

Isesõitvad autod õpivad sõitmist autovarguse-arvutimängu "GTA" abil

Võidukihutamisel isejuhtivate autode revolutsiooni poole on arendajad leidnud, et ööpäevas pole piisavalt tunde, õpetamaks sõidukeid teedel ise liikuma. Appi on võetud arvutimäng "Grand Theft Auto V", kirjutab Bloomberg.

Üha enam kasutavad teadlased ja insenerid seda ülipopulaarset arvutimängu kui simulatsiooniplatvormi isesõitvate autode testimiseks ja treenimiseks. Mitmed suured firmad tahavad isesõitvad autod tuua turule juba kolme aasta pärast, aga algoritmidele on veel palju õpetada – näiteks kuidas peaks auto reageerima siis, kui eessõitva reka koormast pudeneb teele madrats.

Ning kui autotootjad ja tehnikaettevõtted tahavad tähtajaks valmis saada, peavad nad kiirustama. Näiteks Waymo laserite, sensorite ja kaameratega testautod läbivad ööpäevas testimiseks ja treenimiseks rohkem kui 3 miljonit miili ehk 4,83 miljonit kilomeetrit.

"Pole praktiline toetuda ainult maanteedelt saadavale andmestikule," ütleb Davide Bacchet, kes juhib Californias San Joses simulatsioone Nio-nimelise ettevõtte jaoks – firma jaoks, kes tahab USAs tutvustada isesõitvat autot aastal 2020. "Simulatsiooni abil saab korrata sama stsenaariumit üha uuesti lõpmatu hulk kordi ja siis uuesti testida."

Tehnikakaugele inimesele võib see tunduda uskumatu, aga ülirealistlikud videomängud suudavad genereerida andmestikku, mis on väga lähedane sellele, mida tehisintelligents (TI) tänavatelt nopib. TI tarkvara on juba mõnd aega hullanud selliste mängudega nagu näiteks "Super Mario" ja "Angry Birds", et lahendada kontrollitud keskkonnas probleeme ning õppida läbi katsetamise ja vigade.

Eelmisel aastal arendasid Inteli labori ja Saksamaa Darmstadti tehnikaülikooli teadlased välja lahenduse, mis võimaldab koguda visuaalset informatsiooni arvutimängust "Grand Theft Auto V". Nüüd tuletatakse "GTA" tarkvarast algoritme, mida saaks kasutada isesõitvatel autodel.

Rockstar Games Inc'i mängu viimane väljalase on peaaegu sama hea kui reaalsus: 262 erinevat sõidukit, enam kui 1000 ennustamatu käitumisega jalakäijat ja looma, 14 erinevat ilma, loendamatu hulk sildu, liiklusmärke, tunneleid ja ristmikke.

Idee ei seisne selles, et fiktiivse Los Santose linna kiirteed võiksid olla ehtsa asfaldi asendajaks. Aga mäng on Princetoni ülikooli professori ja sealse isesõitvate autode väljatöötamise meeskonna nõustaja Alain Kornhauseri sõnul "kõige rikkalikum virtuaalne keskkond, kust andmeid ekstraheerida".