Tehnika

Autosõidu ABC: aastaringne talverehvide kasutamine on ohtlik ja kulukas (14)

LISA KOMMENTAAR

e.21. aprill 2017, 09:39
Artikkel on võhiku kirjutatud ja tõlgitud ilmselt rikka Euroopa riigi rehvimüüja jutust. Nimelt on tõestatud fakt, et tuttuue lamellrehvi kummisegu 'kleepub' asfaldile vaid ühel- kahel talvel. Pärast seda rehv kõveneb ja on talvel sõites sama jäik nagu suverehv, muutudes tõeliselt libedal pinnal halvasti haarduvaks. Artiklis kirjutatu vastab tõele vaid siis, kui juht sõidab tutikad rehvid kulumispiirini juba esimeseks suveks. Eestis seda naljalt ei juhtu, sest tehasesoojad KVALITEETSED talverehvid on väga kallid ja/või ei suudeta neid 1-2 talvega lõpuni sõita. Mis puutub mürasse, siis Eestis määrab selle hoopis pindamiskihi olemasolek või puudumine asfaldil. Ja mis puutub kütusekulusse, siis minule silmajäänud talverehvidel on miskipärast märgatavalt suurem läbimõõt kui suverehvidel. Mis tähendab üheselt, et ratas peab tegema kilomeetri läbimiseks vähem pöördeid, hoides reeglina kütust pigem kokku. Ja veel. Inimesed, kes kasutavad autot vaid hädapärasteks sõitudeks paar korda nädalas (elu peab olema sätitud nii, et autoga töö-kodu vahet ei sõideta!), hoiavad igal juhul kokku tasulise rehvivahetuse teenustasult. Pakun, et kümne aastaga üle 300€. See on mõnegi Eesti palgavaese sõiduki ostuhind. Niing üleüldse - palgavaene sõidab protilamelliga, mille kummisegu on juba algselt sama kõva nagu suverehvil. Jah, talvel moodustaks see juba ohtliku koosluse, kuid mustri suurest jääkkõrgusest on tavaliselt rohkem abi kui rehvisegu kustutuskummi-laadsest pehmusest. Pealegi kasutavad pikkade maanteeotste igapäevased sõitjad (musta jääga riskijad) tavaliselt naelrehve, sest naelte head omadused kestavad rohkem aastaid kui kiirelt kõvanevate lamellrehvide omad.
Mart20. aprill 2017, 23:53
Plämane artikkel. Teoorias kõva, praktilises elus ei tea ühelgi vastuväitel alust olevat. Eluaeg niimoodi aastaid sõitnud talvekummi kevadel-suvel pastlaks ja pole küll aru saanud ühegi eelnevatest väidetest paikapidavusega. Rehvimüüjate makstud artikkel ilmselt.
nh20. aprill 2017, 19:03
antud artikkel on rehvimüüja poolt antud info, millega kaasajal klient võib kokku puutuda õigete rehvide valikul! Kui seadusandlus ei keela riiki sisse vedada rehve, mis +30 kraadises soojuses veljelt kerge nirena maha voolavad ja ka -30 kraadises pakases lihtsalt seises, või peale sõima hakkamist kokku kukuvad, siis on see täiesti vale riiklikult korraldatud regulatsioon antud toodete meie regiooni lubamiseks! Äkki peaks sellel alal tegutsema, aga mitte internetis rahvast hirmutama, et valed rehvid!
Krt- isegi banaanidele on omad nõuded suuruse ja kuju osas- kuidas lubatakse siis plastiliinist rehve müüa?
Pool20. aprill 2017, 17:28
Saksamaad sõidab suvel M+S-dega. Kas nad kõik ohmud? Lamell oluliselt vaiksem ja pehmem, kui suvekas.
eesti mees20. aprill 2017, 17:19
saksamaalt tuleb odavam koos tarnega kui meil kasutatud suure kulu jahinnaga.
spets20. aprill 2017, 17:04
rehvifirmadel näpud põhjas jälle, et rumalat juttu ajama asunud? minu lamellid on küll kurvides sama kiired kui suverehvid, oleneb ikka palju vajutad:-D
miks pildil laps20. aprill 2017, 15:35
kui autojuht sooda ei aita isegi kumm ega jumal
autojuht20. aprill 2017, 14:31
kõva reklaam.sõidan või velje peal .ostan ikka rahakoti järgi mitte kellegi targutuste järgi.mul hiinakad juba 4 suvi.
lol20. aprill 2017, 13:13
ise sõidan juba 2 talva ja nüüd teist suve talvekatega,,,mille ku..di pärast ma pean igal aasta 2 korda rehve vahetama,,,sõidan nii-kaua, kui rehv peab ja mustri sügavust on.
eks rehvi müüjad on ku-es uute rehvide müügiga, sest häid kasutatud rehve saab 5 € tükk.
Teeline20. aprill 2017, 13:04
Artikkel on ju täielik pudru-kapsad. Autondusest peaks kirjutama ajakirjanik, kes sellest valdkonnast midagi ka teab. Mudelautodega mängimine ei tee inimesest asjatundjat.
"Talverehvide kasutamine on lubatud 15. oktoobrist 31. märtsini ja kohustuslik 1. detsembrist 1. märtsini. Erandina võib talviste tee- ja ilmastikuolude esinemisel kasutada talverehve 1. oktoobrist kuni 30. aprillini. Muul ajal on talverehvidega sõitmine keelatud."
Kogu see pikk jutt saab käia ainult n a a s t r e h v i d e kohta. Ilma naelteta talverehvidega sõitmiseks pole mingeid piiranguid!
hmm20. aprill 2017, 09:29
Kuulge palun, ega see asi nüüd nii hull ka pole kui artiklis. Paluks ikka sel juhul viidata konkreetsele teaduslikule uurimusele, mitte kõhutundele. Korralik M+S, millelt on küll naelad välja nokitud, kärab suurepäraselt veel ühe suve sõita ja isegi see 10% enam küttekulu tasub ka ära uute rehvide ühe hooaja perspektiivis. Kui saab talvel pidama, saab ka suvel pidama.
hulgus20. aprill 2017, 09:43
Artiklis kõik õige! Vaidleks vastu ainult rehvimüra koha pealt. Korralik lamell ikka kordades vaiksem kui kehv suverehv! Arumaeisaa, miks peab mingeid naelu välja nokkima ja sada muud tsirkust tegema?! Normaalse suverehvi saab kätte juba 60 euroraha eest.
hmm20. aprill 2017, 11:00
Kui raha on, pole probleemi. Korralik talvest jäänud M+S on aga kindlasti oluliselt parem valik kui peaaegu sile suvekas, millega aga kahjuks massiliselt sõidetakse.
hulgus20. aprill 2017, 19:57
... kui raha on. No tänavapilti vaadates tundub, et rahaprobleemi eriti pole. Igas peres mitu autot (enamalt jaolt uuemad ikka), elatakse uhketes majades, marketite parklates pole kuhu autot parkida, iga aasta käiakse vähemalt korra soojal maal puhkamas... Aga autole korralikke rehve osta ei jõuta (jooksu saad u. 250€-ga kätte millega saad mitu hooaega rahulikult sõita). Auto tegelt ongi üks suur kuluallikas aga korralikud rehvid on turvalise sõidu alus. Ei soovi küll kellegile, et tema või mõni tema pereliikmeist jääb sandiks või saab surma mingi ökotainapea pärast kes endale ülisoodsalt (5€ tk) kasutatud "normaalsed" rehvid on sebinud ja siis sulle maanteel külg ees otse kümnesse tuleb. Liiklus pole küll koht kus elementaarsete asjade pealt kokku hoida.