Kia Optima Sportswagon: ameerikalikult mugav ja ruumikas universaal
Lahtiseletatuna testisin ma teel Tallinnast Riiga Kia suurimat Eestis müüdavat pereautot, liignimega Optima ning täpsemalt selle universaalkerega versiooni (SW – Sportswagon), mis Korea autotootja jaoks on selles segmendis esmakordne katsetus.
Kuigi juba eelmise põlvkonna Optima proovis Mazda 6, Ford Mondeo, Opel Insignia jn. kandadele astuda, siis universaalina paistab see soov veelgi paremini välja.
Aga tagasi tulles testiauto tähise juurde, siis GT varustustasemega käib kaasas ka võimas 2-liitrine jõuallikas, mis paaritatud 6-käigulise automaatkäigukastiga. T-GDI tuleb sõnadest Turbo ja Gasoline Direct Injection, ehk tegemist on kütuse otsepritse ja turbolaaduriga varustatud mootoriga.
VÕTAB ÄRA KOGU PARKIMISKOHA
Esimest pilku Optima SW-le visates hakkab kõigepealt silma masina suurus. Üldpikkus 4855 mm jääb täpselt 1 millimeetriga alla tänapäevasele ruumi-imele – Škoda Superb Combile.
Võrreldes tavamudeliga on Optima GT esiosa tänu teistsugusele kaitserauale pisut agressiivsem, aga mingeid suuri uperpalle pole Kia oma sportlikkusele rõhuva versiooniga ette võtnud.
Tagaosa suurimaks erinevuseks tundub olevat difuusor ja mõlemal pool paiknevad summutiotsad.
Üldises plaanis saab hea kujutlusvõime korral öelda, et Optima SW disain meenutab tagantvaates veidi Audit ja seda võib antud kontektis kahtlemata komplimendina võtta.
Ühtlasi on GT tavaversioonist 10 mm madalam, mis küll otseselt ehk välja ei paista, aga osutub ilmselt kasulikuks sõiduomaduste juures.
Kuidas reaalses elus tundub ruumikuse võrdlus Superbiga, milline näeb välja juhi töökoht, milline on mootorivalik, kuidas kõlab ja kiirendab võimas GT, kuidas õnnestub sel hobujõudude asfaldile mahasaamine, mida arvata navist ja mugavusvarustusest ning hinnast, loe edasi Acceleristast.
Kommentaarid (0)