Foto: VW
Tehnika
27. veebruar 2017, 09:04

Sportlik ja noobel laugpära VW Arteon, kas tänavuse Genfi autonäituse üks oodatumaid tähti?

2017. aasta Genfi autonäitus tõotab tõelist sportlaste mõõduvõttu, esialgu on kavas küll vaid trikoovoor, kilovatte ja turbosid veel ei võrrelda. Sarnaselt näiteks Lexusele ja Kiale on ka Volkswagen valinud allobroogide pealinna kohaks, kus esimest korda näidata maailmale oma uut sportlikku Arteon – laugpära.

Neljakohaline luksuslik Arteon kannab sõnumit "see linn on minu!" Auto on loodud asendama kahte seni populaarset Volkswageni mudelit: nooblit Phaetoni ja sportlikku Passatit. Arteon on Volkswageni nägemuses kummastki "see parem pool". Ja niipalju kui meile on näidatud ja räägitud, võib tootjal isegi õigus olla.

VW Arteoni loomisel on inseneride pealisülesandeks olnud avangardi ja kasutajamugavuse ühendamine. Eesti keelde ümberpanduna: ehitada auto, millega oleks hea sõita, aga mis eristuks niivõrd, et suudaks korrata Passat CC ja Phaetoni edulugu.

Auto sõitjateruum on olenemata langevale katusejoonele erakordselt ruumikas. Selles sõidukis peaks olema piisavalt jala- ja pearuumi kõigile neljale nautlejale. Samal ajal ei tehta allahindlust sportliku mulje tekitamisel, sõitjad pakitakse korvistmetesse ja interjöör on tulvil vihjeid sõiduvõimekusele.

Arteon kannab eneses VW mudelipaleti uut geeni: auto esiosa on seninägematult teistsugune, aga äratuntavalt Volkswagen. Kroomitud lamellidest kokku laotud esiots "sulatab" leed-tuled endasse ning mootorikate omakorda raamib uhket "grilli", andes autole pisut kaslaslikku olemust. Sel autol on nägu. Kas ka tegu, näitab aeg.

Mida on Arteonilt veel oodata ning mida arvab asjast toimetus, loe edasi Acceleristast.