Foto: VIDA PRESS
Toimetas Vidrik Võsoberg 31. jaanuar 2017 09:02
2016. aastal kasvas uute sõiduautode turg Euroopa Liidus tervikuna 6,8%. See protsent on viimase üheksa aasta suurim. Kokku kanti registritesse 14,64 miljonit uut sõiduautot, mida on ligi miljon autot rohkem kui 2015. aastal. Müük kasvas kõigis Euroopa Liidu liikmesriikides, välja arvatud Hollandis.

Kõige kiiremini kasvas uute sõiduautode müük Itaalias (15,8%), ja samuti Hispaanias (10,9%). Kõige rohkem autosid numbriliselt – 3,35 miljonit – müüdi Saksamaal. Järgnesid Suurbritannia 2,69 miljoni ja Prantsusmaa 2 miljoni sõiduautoga.

Balti riikidest näitasid tempokat tõusu Läti ja Leedu automüügid, vastavalt 18,8% ja 18,9%. Eestis kasvas uute sõiduautode müük 10,2%, aga samas müüdi meil kokkuvõttes uusi autosid rohkem kui teistes Balti riikides.

Kui vaadata Euroopa Liidu uute sõiduautode müüki kuude lõikes, on näha, et kõige aktiivsemad olid ostjad märtsis – see oli nii ka möödunud aastal.

Märtsikuine müügikasv 6% rohkem mullusega võrreldes ei ole aga mingi näitaja, sest näiteks mais ostsid eurooplased lausa 16% rohkem autosid kui eelmisel aastal, veebruaris aga 14,3% enam. Arvuliselt kõige rohkem autosid müüdigi märtsis, juunis ja septembris.

Ositi on see seletatav aastaaegade vaheldumisega – kevad toob uued tuuled ning Genfi autonäituse järgselt ka palju uudismudeleid, juunis minnakse puhkusele ning septembris hakatakse kavandama töisemaid reise, samuti tuleb peale teine suurem uudismudelite müügilaine.

Accelerista tabelist on näha Euroopa Liidu kuue popima grupitootja tulemused, võrrelduna 2015. aasta detsembriga ja möödunud aastaga tervikuna. Esikohal Volkswagen Grupp (VAG), hõbemedalist Renault Grupp, kolmandal kohal PSA, neljas Ford, viies BMW (!) ja kuues Opel/Vauxhall.

Millised autotootjad on ELis veel populaarsemad, milline on eurooplaste lemmikuim automudel (ehk meie kandi "rahvaauto", oi, vabandust spoileri pärast – toim), kuidas on lood Jaapani, Korea ja Rootsi autodega, mida toimetus asjast arvab, loe edasi Acceleristast.