Diiselmootorite käivitamiseks on selline tavaline seade nagu Webasto lisakütteahi, mis põhjamaa paketiga on paljudel uutel autodel ka baashinna sees. Vajutad aknast puldiga Webasto käima või programmeerid kellaajaliselt selle käima. Kui asud hiljem mootorit käivitama on auto salong ja mootor juba kenasti soojad ja mootor käivitub esimesest pöördest.
diiseid ilma lisasoojenduseta ei ole kasutanud,küll aga oli mul lada,bensukas,aastast 2000,mis soomes -41 juures käima läks nii et ei niutsatanudki,olin tol hetkel tegija sest kohalikud ei suutnudki sel hommikul oma kaablite otsas soojenevaid tyotasid ellu äratada.
ei ole eladeski röövlitest esindustes käinud.oman 3me 20 a vana volvot.sõidan iga ilmaga.olen mõelnud ploki soenduse peale.aga see siisvaatame.loomulikult diisel.
Volvo V70 2,5 TDI on igiliikur! Kahetonnine masin võtab ka läbisõiduga 400 000 km ja 18 aastat vanana, 5L diislit sajale! Ülevaatustel tahm kolmandik lubatust, käivitub alati iga ilmaga. Remonti praktiliselt polegi vajanud! Jupid, mis siiski kuluartikkel, nt piduriklotsid, rooliotsad, kuulliigendid, veovõllid, filtrid jms on ikka väga odavad. Alati süntõli ja õigeaegne vahetus! Uued autod on kirjeldamatud ikaldused! On hirm, et mõne aasta pärast enam päris autosid ei toodetagi!
400 000 läbisõidu ajaks pole uutel enam midagi vahetada, sest 200 000 pealt on masin kasutuskõlbmatu. Oleks lausa huvitav teada, missugune sõiduauto sõidaks 10 ringi ümber maailma "lagunemata". Ja kuluosade hulka kuuluvad siiski ka roolidetailid, ka veovõllid jms.
Lisa sinna siis veel silindrid, kolvid, summutid, kepsu saaled, istmenurgad. Nende detailide kulumisaste rāāgib juba auto kvaliteedist, muidugi ka auto valdaja kvaliteedist, tellimuse peale vōn ma sinu uue Volvo nādalaga laiali sōita.
Ma aga võin sinusuguse ülbiku närimisaparatuurile mõni minut hambahaldjaks olla ja tagada proteesijale leiva lauale. Mida sa kägised igas kommentaariumis? Sa ei tea ju tegelikult asjust mitte midagi?
Muidu vōite kōvad mehed olla igal alal, aga tehnika koha pealt olge tagasihoidlikumad. Miks sa tigedaks saad, kui sulle reaalselt asjad selgeks tehakse. Sinu mōtenatuke on ikka pāris piisake. Rāagitakse autodest ja sina kukkud siin mind isiklikult āhvardama.
Olen kaks uut KIA - t ostnud, kummagiga ei kāinud kordagi teeninduses, Mōlemiga on praegu kūll vāhe sōdetud ( 180 000 ), aga peale ōli, filtrite ja piduriklotside pole seni vaja lāinud. Mōlemad 10 aastat vanad.
Lada oli omal ajal ūks maailma parimaid masinaid. Tulid need import autod, ega keegi tahtnud Ladat nende vastu vahetada, aga lōpuks osutus ee paratamatuks, sest mingi kadakasakslus ei lubanud neid sisse tuua.
Kuidas neid asju siin vōrrelda, ūhte kāivitati 27 kraadi juures, teist 40 kraadi juures. See mootor, mis 27 kraadiga veel kāivitus, ei pruugi seda 35 kraadi juures juba teha. Minu bensukas seisab kolmandat pāeva juba. Miinus 10 kraadi, aku vedas vaevaliselt , polnud mōtet piinata, Kui ikka kāivituseks vastavaid pōōrdeid ei kruvi, siis ei kāivitu. Tōuseb temperatuur nulli, panen kāima. Eelmisest talvest juba sama kogemus olemas.
Siis on su autol küll kas aku läbi või õli vale või midagi muud korrast ära, sest tegelikult pole -10 kraadi autole siiski mingi külm. Minul on auto töövahend ja teisiti ei saakski tööle minna, kui autoga (varustust vaja vedada). Sellepärast on autot tehniliselt korras ja vähemasti Eesti kliimas (kuni -30), pole probleeme olnud. Eks ta -27 juures ikka alguses natuke vaevalisemalt käivitub, käigukang liigub raskemalt, aga paar minutit tiksumist ja läheb sõitu. Sõidan ca 30 000 km aastas ja auto hoolduse pealt ei koonerda. Kvaliteetaku ja süütejuhtmed (iga kolme aasta järel uued), kvaliteetsed süüteküünlad kord aastas - enne talve -, kuna maksavad vähe ja vahetamisele kulub endal viis minutit) ning kaks korda aastas õlivahetus - talveks täissünt 0W-40 mootoriõli+uus õhufilter , suveks täissünt 5W-40 mootoriõli+uus õhufilter. Pole probleemi käivitamisega ühegi ilmaga, kusjuures auto pole sugugi uus - ls ikkagi juba üle 300 000 km ja peaaegu alati täislastis linnasõidud.
Eks aku ole juba vana nagu autogi kūmme aastat. Oleks tōōmasin, kūll siis oleks ka aku uus. Sōtnud on vāhe 200 000. Kūūnlajuhtmete vahetusel pole mōtet, seni kuni need korras on. Kūūnlad vahetasin 120 000 pealt ja hammasrihma 140 000 pealt. Ōli vahetan korra aastas ja see on 0 W - 50. Ohufiltrit vahetan vastavalt vajadusele ja minu vahetatud ōhufiltritega sōidab vaene mees veel 5000. Kūūnlad andsin samuti naabrimehe Ford Fiestale, see juba ka nendega mōned aastad sōitnud.
Saan A.H.-st täitsa aru, eriti kui tal pole vaja iga päev sõita. Nimelt käivitub ka kulunum mootor igapäevase kasutamise korral -10C-ga kergemini kui kord nädalas käivitatav. Pealegi sadas enne viimatist külmalainet pikalt sulpi ning niiskusest vettinud, ent hiljem külmunud autol annab iga pisiviga tunda. Ka mina vahetasin aasta tagasi tavaoludes ( 0C ) toiminud aku uue vastu, kui see -10C-ga väntvõlli vaevaliselt ringi ajas. Väljapraagitud ca 8-9 aastase aku laenasin suveks sõbrale ning see toimis laenuaja lõpuni edukalt. Ülal mainitud 'pisivigu' otsides tuvastasin kord suure vaevaga jagaja kulunud rootori ning kaane (neid kontrollitakse ju harva). Kuiva-sooj(em)a ilmaga käivitus auto normaalselt, ent miinustega hakkas madalatel pööretel sõites imelikult katkuma (vahele jätma) või ei tahtnud hommikuti üldse käivituda. Aga olin ka plaaninud juba juhtmestikkku ja küünlaid vahetada. Aga vaskssoonega juhe väga lihtsalt ei rikne ning küünalde vahetamise himu kadus pärast käivitumise korda saamist & katkumise ärakadumist miskipärast ära.
pole veel ükski diisel dürkunud 30 kraadi juures , aga edasi on juba kahtlane, kas meil ikka müüjakse sellist kraami mis suudab sealt üle vedelas olekus püsida7. jaanuar 2017, 08:08
Kui sa diislist midagi ei jaga siis võid vait olla, see et siin naftat solgitakse mingi bio jääkidega ongi põhjus miks see kraam ei pruugi sina minna kuhu vaja.
NB! Lada ei ole ju diislil töötav, vaid ikka bensiini mootoriga liikurmasin!? Või töötab vene tehnika nii kõrgetel pööretel, otsustades tahhomeetri järgi.
ei anna ka välja, et kalina-t toodetaks diisel mootoriga. Samuti ei näinud seal diislile omast eelsüüteküünalde märgulampi armatuuris. See märgulamp puudus veel mõnelgi masinal seal. Näiteks huidail. Ehk oli enamalgi. Seega tõenäoliselt oli seal päris palju bensiini autosid ka sees.
Ma diislitega palju sõitnud. No ei ütleks, et diisel talvel lolli mängiks kui õige kütus sees, aku täis ja küünlad funkavad OK. Küll aga olen Tallinnas elades (õnneks sain sealt tulema) täheldanud, et külmadega õppisid bensukamehed suht ruttu selgeks, et minu diisel käivitub mistahes ilmaga ja minu väljumisel trepikojast hakkasid oma käivituskablasid ja puksiirivahendeid valmis sättima.
Uutest Ladadest ei tea, aga omal ajal bensiini Lada 1500 - ga - 35 * puhul polnud probleemi : paarikümneks sekundiks lähituled põlema, et aku soojaks saada, sidur lahutada, et käigukasti külma õli mitte keerutada ja starteriga käivitus OK! Sõit teise käiguga ja 5 min pärast oli ka salong soe.
moskvitsil veel parem , sel oli vāndaauk, kui vāga kūlm ilm oli siis kohe mitu āmbrit vett plokist lābi valada, lasta seista, kuni rōskus silindri seintelt āra kaob, siis vāndast paarminutit ilma sūūteta ringi keerata , siis sūūtepooli variaatori otsad kokku, et sāde kōvem oleks, siis sūūde siis ja vāndast pool pōōret ja kāiski. Akut ei saanud koormata, sest akusid ei olnud kuskilt saada.Aku oli signaali ja tulede jaoks, et sōitu koheselt alustada saaks.
kui dosool sees oli õnnemäng, mõnikord läks korraga käima, teinekord jälle lõi korraga karbussi tagasi ja ilmselt düüsid läksid sellest tagasilöögist härma, ning enam käima ei saanud. Muidugi oli mootor 412. 408 mootorit võin ainult kiita, 25-30 kraadi külmaga vändast kuivalt käima ja kui juba käis, siis soe vesi sisse.
Me peres käivitati M412-te lihtsamalt. Kui toast tulema hakkasid (5. korruselt maja taha parklasse, kus auto seisis), võtsid kaasa 1,5 liitrit keema aetud vett (nt. el. teekannuga). Avasid kapoti ja kallasid kuuma vee ettevaatlikult, tasase joana plokikaanele, hoidudes tabamast jagajat. Eelnevalt jah, tehti esitulede abil väike treeningtsükkel akule ning mis eriti oluline - veenduti mosse karbussi ümara vaateakna kaudu, kas bensu tase on OK (tavaliselt tuli natuke lõka-lõka juurde pumbata). Erinevalt tänapäeva autost oli ülitähtis nublakas 'toore klapp'. Võõras, kes su automootori hingeelu ei tulnud, ei pruukinud teada, kuidas täpselt tooreklapi ja/või gaasipedaaliga mängides mootorit käima meelitada. Eee…. Meil oli tavaliste inimeste mosse, mitte autoremondiproffide oma. Aga seda hetkel ei meenu, kas meie ajal ('80-te alguses) oli jahutussärgis juba tosool või sai vesi igal õhtul välja lastud. Perioodil, mil igapäevast sõitmist polnud, oli pigem vesi, mille 10L kanistriga toast kaasa võtsime. Mosse 2-e vee-eemalduskraani avamine-sulgemine on igatahes hästi meeles.
KOMMENTAARID (38)