DeLorean DMC-12.Foto: Wiki Media Commons
Tehnika
9. juuni 2016, 10:59

Kultusauto DeLorean peaks taassündima vähem kui aasta pärast

Kajakatiivaliste uste ja roostevabast terasest kerega legendaarse 1980-ndate DeLoreani elustamispüüded näivad edenevat hästi – kuigi mitte ilma takistusteta, vahendab Mlive.com. Uus DeLorean tuleb vanast kaks korda võimsam ja palju kergem – ja seda hakatakse tootma väga piiratud mahus. 

USA Texase osariigi ettevõte DeLorean Motor Company (DMC) on aastaid tegelenud algsete DMC-12 autode renoveerimisega. Kuid firma liigub järjest edasi oma plaaniga alustada ikoonilise auto uusversiooni tootmist. "Tagasi tulevikku" filmide läbi kuulsaks saanud auto taassünd ootab lõplikku ametlikku heakskiitu.  

Uued DMC-d näevad välja originaalile sarnased, aga mõistagi on Reagani-aegset jõudlust ja tehnoloogiat parandatud.

Väga piiratud väljalase

Hinnad pole veel paika pandud, aga DMC asepresidendi James Espey sõnul ütlevad asjatundjad, et autod hakkavad maksma 100 000 dollari (87 800 eurot) ringis. 

Espey märkis, et kui kõik läheb hästi, siis algab tootmine tuleva aasta aprillis või mais. 

Esimesel tootmisaastal kavatseb DMC teha vaid ühe auto kuus ja edaspidi ühe nädalas, mis teeb aastaseks tootmismahuks 50 autot.

"Me ei kavatse kunagi ehitada rohkem kui 50 aastas," ütles Espey.

Kaader filmist "Tagasi tulevikku". Marty, dr Emmett ja DeLorean. Foto: playbuzz.com

Kahekordne võimsus

DMC kavatseb uuel autol kasutada märksa võimsamat mootorit kui originaal – 1980-ndate algul DeLorean DMC-12 tarbeks toodetud 138-hobujõuline Peugeot-Renault-Volvo V-6. Uus DeLorean saab olema vähemalt kaks korda võimsam ja ka kergem, mis tähendab, et fännidel on oodata märkimisväärselt paranenud jõudlust. 

Kuulsa Giorgetto Giugiaro disainitud kiilukujuline masin jääb väliselt samasuguseks. Kuid rattad vajasid uuendamist. Espey sõnul on tänapäeval võimatu leida suutlikke 14-tolliseid velgi esisillale ja 15-tolliseid taha. Uutel DeLoreanidel saavad olema 17- ja 18-tollised veljed. Nii saab Espey sõnul kasutada ka paremaid pidureid.

Parandatakse ka veermikku ja elektrisüsteemi ning ka interjööri ootavad paljud muudatused. Originaalversioonil oli kassettraadio, kuid DMC teeb praegu varustajatega tööd, et masinas oleks korralik meelelahutussüsteem, tänapäevane kõrgtehnoloogiline armatuurlaud ja mitmed luksuslisad nagu soojenduse ja jahutusega istmed.

Varustajad suuremalt jaolt leitud

Enamik varustajaid on leitud, aga firma ootab riigi taga, et see paneks paika regulatsioonid uue auto seadustamiseks – taotlus anti sisse juba möödunud aastal. Kui USA regulatsioonidega läbi kukutakse, siis läheb firmal asepresidendi sõnul käiku plaan B: eksportida autosid välisturgudele.

90% vajalikust varustusest on DMC-l valmis, kuid ülejäänud osad on kallid ja mõnel on pikad tarnimisajad. Ka vajab firma jätkuvalt sertifitseeritud mootorit. Hetkel on nõuetele vastavat mootorit võimalik saada vaid General Motorsilt, probleem seisneb aga selles, et nood on kõik V-8, mis on DMC-12 jaoks veidi liiga suured. Kuid igal juhul loodab DMC leida mootoritega varustaja juuli lõpuks.