Lennu- ja maksevõimetu firma: Kas Avies meid veel oma tiibade vahel lennutab, pole teada. Segaseks jääb seegi, kas pettasaanud kliendid oma piletiraha firmalt tagasi saavad.Foto: Mati Hiis
Eesti uudised
21. mai 2016, 06:00

Kas Avies tagastab kundele piletiraha?

Veel hiljuti saarte ja mandri vahel lennureise korraldanud AS Avies sooviks riigi doteeritud tööotsa taas enda valdusesse saada, kuid senistele klientidele ärajäänud reiside eest piletiraha tagastamise vastu ei näita firma üles vähimatki huvi.

1. aprillil andis lennuamet teada, et Tallinna, Kuressaare ja Kärdla vahel lennuliiklust korraldanud ASi Avies lennuettevõtja sertifikaat on kuueks kuuks või puuduste kõrvaldamiseni peatatud.

See ei olnud kuupäevast hoolimata aprillinali ja sertifikaadita jäänud Aviesel pole vähemalt ajutiselt enam voli lennuteenust pakkuda.

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Kristen Michal teavitas juba selsamal ülemaailmsel naljapäeval avalikkust, et ametnikud olid sellist võimalikku olukorda ette näinud, ning lubas, et enne jaanipäeva on lennuühendus saartega taastatud.

Kas enne suveharja hakkab taas lendama Avies või keegi muu, pole siiani teada. Küll aga on senistel saarte ja mandri vahet lendajate hulgas süvenemas kahtlus, kas Avies seda vastutusrikast kohustust üldse vääribki.

Nimelt olid mitu siiani lojaalset klienti soetanud varakult Aviese kodulehelt lennupileteid, mis üleöö kasutuks muutusid. Kuna Euroopas on kombeks saamata jäänud teenuse eest raha tagasi küsida, ei osanud piletite omanikud end sugugi automaatselt pügadasaanute hulka lugeda.

Nagu tänapäeval kombeks, löödi lahti lennuvõimetu firma koduleht ja asuti tagastustaotlusi vormistama. Mitmekeelseid juhtnööre, kuidas edasi tegutseda, jagas lahkesti ka Aviese klienditoe telefonilt automaatrežiimil toimiv helisalvestis. Raha lubati tagastada 30 päeva jooksul.

Kahe pileti raha üritas tagasi saada ka Saaremaa ajalehe Meie Maa peatoimetaja Veiko Visnapuu. Ta tegi tagastustaotluse 44 eurole, kuid veel eile hommikul ehk siis 46 päeva hiljem polnud ta lennufirmalt saanud mingit tagasisidet, rahast rääkimata.

Meie Maale teadaolevalt oli oma raha tagasi nõudjaid vähemalt viis, kes polnud vähemasti 6. maiks veel midagi tagasi saanud. Ühele õnnelikule kliendile oli Avies siiski lohutuseks saatnud ka tagastusarve, kuid kuu aega hiljem polnud lennuvõimetult firmalt tema pangakontole laekunud sentigi.

Ajakirjanik Veiko Visnapuu saatis 25. aprillil Aviesele e-kirja, milles palus maksta endale Euroopa Liidus kehtivate lennureisijate õiguste järgi 500 eurot kompensatsiooni kahe ärajäänud lennu eest.

Avies oleks pidanud euronõuete kohaselt kliente reiside ärajätmisest teavitama ja pakkuma välja alternatiivse võimaluse. Need, kes arvavad, et Avies tänu sellele ninakale meeldetuletusele lõpuks ärkas ja tegutsema hakkas, eksivad sügavalt – kiri jäi vastuseta.

"Tänaseni pole me oma murele mingit lahendust saanud," tõdes Veiko Visnapuu, keda lennuloata firma üleolev suhtumine klientidesse hingepõhjani pahandab.

"Paljud pettasaanud on ilmselt käega löönud ja otsustanud need ühe pileti paarkümmend eurot ohverdada. Leppimatuid jagub aga veel nii Saaremaal kui ka Hiiumaal. Peaksime vist kaaluma Aviese vastu ühist kohtuskäiku, sest ükshaaval minnes ei tasu see lihtsalt ära."

Seoses Aviesega on pärast 1. aprilli tarbijakaitseametisse esitatud kümmekond pöördumist, millest kaks puudutavad otseselt piletiraha tagastamist.

Ükski avalikult kättesaadav Aviese kontakttelefon peale salvestatud automaadi ei vasta.