Aviesi lennukFoto: Eero Vabamägi / Delfi
Reisimine
1. aprill 2016, 10:48

Lennuamet peatas AS Aviesi lennuettevõtja sertifikaadi

AS Aviesi lennuettevõtja sertifikaat (AOC) on peatatud pooleks aastaks.

Lennuamet tuvastas järelevalvetegevuse käigus, et AS Avies ei ole suutnud osaliselt täita regulatsioonides kehtestatud nõudeid, mis tagavad vastavuse ennuohutusstandartidele.

Selle tulemusel on tänasest AS Avies´i lennuettevõtja sertifikaat (AOC) peatatud kuueks kuuks või kuni puuduste kõrvaldamiseni.

Sertifikaadi peatumise ajal ei tohi AS Avies enam pakkuda lennuteenust.

Pileti ostnud reisijatel tuleks ühendust võtta AS-iga Avies, vaidluste lahendamisel võib pöörduda abi saamiseks ka Tarbijakaitseameti poole.

Tarbijakaitseamet juhib reisijate tähelepanu asjaolule, et seniks, kui ASi Avies lennuettevõtja sertifikaat on peatatud, ei ole lennuettevõtjal lubatud lende teostada ning kõik tulevikus toimuma pidanud lennud tühistatakse.

Lendude tühistamisel kehtivad reisijatele Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusest nr 261/2004 tulenevad lennureisija õigused. Ennekõike tuleb lennufirmal pakkuda reisijale valikut alternatiivse teekonna või piletiraha tagastuse vahel.

Arvestades, et mitmetel lennuliinidel on Avies ainuke lennuteenuse pakkuja, siis alternatiivse teekonna pakkumine on piiratud. Samas võib reisijaile pakkuda alternatiivi muu transpordivahendiga, näiteks praami ja bussiga, kui see on ajaliselt ja majanduslikult mõistlik ning reisija on sellega nõus. Kui alternatiivset teekonda ei pakuta või reisija sellega ei nõustu, on tal õigus piletiraha tagasi saada.

Kui reisija ostis lennupiletid Aviesilt otse, tuleb piletiraha tagastamise nõue esitada lennufirmale. Kui reisija ostis lennupileti reisibüroo vahendusel, tuleb piletiraha tagastamise nõue (kuid mitte hüvitise nõue) esitada reisibüroole.
Kui pileti eest tasuti krediitkaardiga, siis võib pöörduda kaardi väljastanud panga poole. Krediitkaartidega kaasneb tingimusteta raha tagastamise lubadus juhuks, kui makstud kaup jääb saamata ja teenus jääb osutamata.

Kui reisijal on kindlustusfirmaga sõlmitud reisikindlustus, siis tasub vaadata üle oma lepingus kokkulepitud tingimused ja pöörduda kindlustusandja poole.
Lisaks võib reisijatel olla õigus hüvitisele summas 250 eurot juhul, kui lennu tühistamisest on teavitatud vähem kui 14 päeva enne kavandatud väljumisaega ning kui alternatiivse teekonna (kui pakuti) saabumis- ja väljumisajad ei ole sarnased algselt planeeritud lennu saabumis- ja väljumisajale. Hüvitise nõudega tuleb pöörduda otse lennuvedaja poole.