Foto: Reuters / Scanpix
Reisimine
14. oktoober 2015, 11:19

Tarbijakaitse: tõenäosus, et piletid tühistatakse, on suur (1)

Tarbijakaitseameti kommunikatsiooniekspert Pille Kalda tõdeb, et Eesti tarbijale suunatud veebikülgedelt ostetud piletid võib müüja eksimuse korral üldiselt tühistada.

Sama põhimõte kehtib enamustes riikides. Ka veahindu pakkuvatelt lehekülgedelt pileteid ostes on tühistamisrisk suurem kui lennufirma veebikülge või tavalisi broneerimissüsteeme kasutades.  

Piletite tühistamisel peab lennufirma lisaks lennupileti maksumuse hüvitama ka kõik pileti ostmisega kaasnenud kulud (näiteks panga teenustasu, broneerimistasu jms).

Kui lennuettevõtja ei suuda eksimust tõestada ning hind on pigem sarnane soodushinnale või -kampaaniale, ei saa ta pileteid niisama tühistada.

“Pileteid ei saa tühistada ka siis, kui lennuettevõtja on ise süüdi veahinna tekkimises. Paraku on sageli tegemist rahvusvaheliste broneerimissüsteemide, näiteks Amadeus ja Sabre tehniliste vigadega,” sõnab Kalda.

Kui lennuettevõtja on piletid tühistanud, on inimese enda mure otsida abi kas  pädevast tarbijakaitseametist või kohtust.

“Näiteks USA-s on nõutud ka nende kulude hüvitamist, mis on tehtud juba pileti ostmisega seoses – majutus, auto rent jne. Reisijad võivad seda enda kasuks aga ära kasutada, ostes teadlikult veahinnaga pileti ning broneerides siis  kiiresti hotelli jms., et rohkem hüvitist saada,” nendib ta.

Eestis keegi lisakuludesse puutuva kaebusega Tarbijakaitseametisse tänaseni pöördunud pole.

Samas tasub meeles pidada, et võlaõigusseaduse §127 lg 3 ütleb, et lepingulist kohustust rikkunud lepingupool peab hüvitama üksnes kahju, mida ta nägi rikkumise võimaliku tagajärjena ette või pidi nägema lepingu sõlmimise ajal. V. a. juhul, kui kahju tekitati tahtlikult või raske hooletuse tõttu.

See, kas lennuettevõtja pidi reisijaveolepingu sõlmimise ajal ette nägema, et reisijal on juba täiendavad kulutused tehtud, on  Kalda sõnul küsitav ja kaheldav.