Parima istekoha valik on üks suur reisiloterii, teab neli aastat lennun­duses töötanud loo autor.Foto: Erakogu
Argo Kasela 29. august 2015 07:00
Vahekäigu ääres istudes väheneb lennuhirm ja avariiväljapääsu juures on pikakoivalistel ajaviiteks hea jalgu sirutada

Vahekäigu ääres istudes väheneb lennuhirm ja avariiväljapääsu juures on pikakoivalistel ajaviiteks hea jalgu sirutada

Miks tunduvad esiread paljudele reisijatele kõige ihaldusväärsemad? Alateadlikult seostuvad esiread alati privilegeeritud seisundiga, olgu see siis teatris, kontserdil või lennukis. Saksad on ju alati esiridades ja matsirahvas tagapool istunud.

Miskipärast on ka äriklassi istmed samuti ees, otse tavajumalate ehk pilootide selja taga, mis samuti sisendab kindlustunnet. Odavlennunduse võidukäigu ajastul pole aga paljudel liinidel äriklassi olemaski. Hoolimata sellest on nende reisijate näod, kes esiridades istuvad, silmanähtavalt tähtsamad. Seda eriti saabudes, sest siis saab ju esimesena välja. Võidurõõm muidugi natuke tuhmub, kui lennukile aetakse ka tagatrepp ette ning lennuki sabaosa reisijad ette jõuavad. Tihtipeale ei tea muide ka personal, kas tagatreppe kasutatakse või ei. Jätkulendudele minejatele, kel on kiire ning kes kiruvad maapõhja ebaõnne, et esimesed kohad olid juba võetud, on tagatreppide kasutamine loomulikult nagu päikesekiir Eesti suves. Millele teadagi loota ei saa.

Edasi lugemiseks vali endale sobiv plaan:
Üks artikkel
3,99
Ühe artikli lugemisõigus
Digipakett
0,00/kuu
11 erinevat digiväljaannetÜle 2000 artikli kuusJagamisõigus 4 sõbragaTellijatele mõeldud auhinnad