Citroën C4 AircrossFoto: Citroën
Tehnika
17. oktoober 2014, 14:10

Diiselautode tegelik õhusaaste on lubatust 25% suurem (5)

Uus uuring näitab, et isegi uued diiselautod pole sugugi keskkonnasäästlikud ning ületavad reaalse maailma tingimustes lubatud heitgaasinorme isegi kuni 25%.

Rahvusvaheline Puhta Transpordi Nõukogu (ICCT) testis reaalsetes tingimustes 15 erinevat mudelit ja neist vaid üks mahtus lämmastikoksiidi toomise osas piirmäära 60 mg/km kohta. Halvim testitud masin tootis koguni 2000 mg/km kohta.

Lämmastikoksiid põhjustab erinevaid hingamisteede haigusi ning võib eriti halvasti mõjuda astmaatikutele ja loomulikult ka lastele-vanuritele.

ICCT test erines tootjatepoolsest igapäevaste tingimuste tõttu. Nende testil tuli ette järsemaid kiirendusi ning linnas näiteks mõningat aega kiiruselimiidist kiiremini sõitmist. Autotoojatele mõeldud ametlikud testid erinevad sellest tunduvalt, eeldades peamiselt rahulikku ning sujuvad kiirendamist ja pikemaid sõite ühtlasel kiirusel.

ICCT sõnul näitavad nende testid, et pärismaailmas pole olukord sugugi nii hea nagu paberil paista võib. Samas ei pea ta vajalikuks ka autotootjaid süüdistama hakata. Kuigi autotootjad kalibreerivad näiteks oma katalüsaatorid töötama täpselt sellel režiimil, et ametlikes testides võimalikult häid tulemusi saada, siis lõppkokkuvõttes näitab see siiski, et autod on muutunud säästlikumaks ja vähem saastavamaks. Lihtsalt inimesed ei sõida nii, nagu emissioone vähendavad seadmed eeldavad.


Mercedes-Ben z E 350 CDI Coupe AMG Optic
31 900 EUR

Mitsubishi Pajero
14 500 EUR

BMW 335 I XDrive M-Pakett
19 500 EUR

Audi A3 Limousine
31 500 EUR

Volkswagen Jetta
1 600 EUR