Rahvusvaheline Puhta Transpordi Nõukogu (ICCT) testis reaalsetes tingimustes 15 erinevat mudelit ja neist vaid üks mahtus lämmastikoksiidi toomise osas piirmäära 60 mg/km kohta. Halvim testitud masin tootis koguni 2000 mg/km kohta.
Lämmastikoksiid põhjustab erinevaid hingamisteede haigusi ning võib eriti halvasti mõjuda astmaatikutele ja loomulikult ka lastele-vanuritele.
ICCT test erines tootjatepoolsest igapäevaste tingimuste tõttu. Nende testil tuli ette järsemaid kiirendusi ning linnas näiteks mõningat aega kiiruselimiidist kiiremini sõitmist. Autotoojatele mõeldud ametlikud testid erinevad sellest tunduvalt, eeldades peamiselt rahulikku ning sujuvad kiirendamist ja pikemaid sõite ühtlasel kiirusel.
ICCT sõnul näitavad nende testid, et pärismaailmas pole olukord sugugi nii hea nagu paberil paista võib. Samas ei pea ta vajalikuks ka autotootjaid süüdistama hakata. Kuigi autotootjad kalibreerivad näiteks oma katalüsaatorid töötama täpselt sellel režiimil, et ametlikes testides võimalikult häid tulemusi saada, siis lõppkokkuvõttes näitab see siiski, et autod on muutunud säästlikumaks ja vähem saastavamaks. Lihtsalt inimesed ei sõida nii, nagu emissioone vähendavad seadmed eeldavad.
Kommentaarid