Foto: PantherMedia / Scanpix
Tehnika
17. oktoober 2014, 09:33

EMT ja Elioni kasvumootoriks on jätkuvalt internet (1)

2014. aasta kolmandas kvartalis viisid Elion ja EMT lõpule ettevõtete ühendamise Eesti Telekomi alla. Ettevõtete peamiseks kasvuvaldkonnaks on andmeside, kasvavad nii mobiilse interneti andmemahud kui lairibaühenduste arv.

Eesti Telekomi juhatuse esimehe Valdo Kalmu sõnul oli möödunud kvartali tähtsündmuseks kahe Eesti tuntuima brändi, Elioni ja EMT ühendamine üheks uue põlvkonna telekommunikatsiooniettevõtteks. Ühendettevõttes töötab rohkem kui 2000 inimest, teatas Elion pressiteates.

Nii Elion kui EMT tõid kolmandas kvartalis turule 300Mbit/s kiirusega internetiühenduse.

Lisaks tegid ettevõtted olulisi samme sisuteenuste valdkonnas: hakati pakkuma Spotify muusikateenust ning avati nutiseadmetes ja arvutis telerivaatamiseks mõeldud minuTV testkasutajatele.

Kasvu jätkas mobiilse internet kasutajate arv, sealjuures kasvas mobiilse interneti kasutamine nii arvutis kui nutitelefonis.

Arvutis kasutatava mobiilse interneti klientide hulk kasvas möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 50%.

Mobiilse interneti mahud kasvasid mullusega võrreldes 79%, sealjuures moodustab andmesidemahust umbes kolmandiku liiklus 4G-võrgus.

Eelmise aasta sama perioodiga võrreldes kasvas EMT lepinguliste klientide arv 52 000 võrra.

Elioni nutiTV teenuseid kasutas 2014. aasta kolmanda kvartali lõpu seisuga ligi 165 000 pere. Elioni internetiühenduse kasutajate koguarv kolmanda kvartali lõpu seisuga on 223 000.