TNS Emori uuringuekspert Kersten Jõgi ütles, et kui 17 protsenti jõulukinke ostnud Eesti elanikest kasutas kinke ostes ka erinevaid e-poode, siis ülejäänud 83 protsenti ostjatest tegi seda traditsioonilisi poode kasutades.
"Tavakaubandusega võrreldes on e-kaubanduse osakaal jõulukingituste ostmisel siiski veel marginaalne – vaid 3 protsenti kingiostjaid ostis suurema osa oma kingitustest interneti teel,“ lisas ta.
Samas viitas Kersten Jõgi asjaolule, et suured välismaised kaubandushiiud nagu Macy's, JCPenney, Best Buy ja Wal-Mart on tunnistanud oodatust nõrgemat jõulumüüki.
"Üheks oluliseks põhjuseks peetakse e-kaubanduse kasvu tõttu muutunud kaubandusmaastikku. Me teame, et internet on ka Eesti tarbijatele üha omasemaks ostukanaliks muutumas, kuigi Lääne-Euroopa näitajatele jääme praegu veel tublisti alla," ütles ta.
Kui mingi kauba ostmise soov on, tasub selgitada välja hind, millega seda Eestis müüakse, ja seejärel teha hinnavõrdlus netipoodidega (amazon.de, amazon.co.uk, ebay.de, ebay.co.uk jne.) Sageli osutub tõeks see, et välismaalt tellides on hind (kaup + saatekulud) odavam kui Eesti kaupmeeste poodides.