Foto: Reuters / Scanpix
Tehnika
29. jaanuar 2014, 18:21

Iga kuues eestimaalane ostis jõulukinke e-poest (8)

TNS Emori e-kaubanduse uuringu esimeste tulemuste kohaselt tegi 17 protsenti jõulukinke ostnud Eesti elanikest kingioste ka interneti vahendusel mõnest e-poest. Tegemist on suundumusega, mis võib tulevikus ka Eestis hakata mõjutama traditsioonilist jaekaubandust.

TNS Emori uuringuekspert Kersten Jõgi ütles, et kui 17 protsenti jõulukinke ostnud Eesti elanikest kasutas kinke ostes ka erinevaid e-poode, siis ülejäänud 83 protsenti ostjatest tegi seda traditsioonilisi poode kasutades.

"Tavakaubandusega võrreldes on e-kaubanduse osakaal jõulukingituste ostmisel siiski veel marginaalne – vaid 3 protsenti kingiostjaid ostis suurema osa oma kingitustest interneti teel,“ lisas ta.

Samas viitas Kersten Jõgi asjaolule, et suured välismaised kaubandushiiud nagu Macy's, JCPenney, Best Buy ja Wal-Mart on tunnistanud oodatust nõrgemat jõulumüüki.

"Üheks oluliseks põhjuseks peetakse e-kaubanduse kasvu tõttu muutunud kaubandusmaastikku. Me teame, et internet on ka Eesti tarbijatele üha omasemaks ostukanaliks muutumas, kuigi Lääne-Euroopa näitajatele jääme praegu veel tublisti alla," ütles ta.