MAGUS JÄÄB LETILE: Kui hinnad peaksid veel tõusma, siis valmis ollakse loobuma magusast, jookidest ja soolastest näksidest.
Foto: Madis Veltman / Delfi MeediaAIDAA, KÜPSISED JA ŠOKOLAAD! Tarbija on valmis hindade tõustes meeleheast loobuma
Viimased kriisiaastad on tarbijate käitumist märkimisväärselt muutnud – lojaalsus on asendumas parimate pakkumiste ja madalamate hindade eelistamisega. Kõrge hind sunnib ostukorvist välja jätma oma lemmiktooted.
Veebruaris Balti riikides läbi viidud NielsenIQ omnibussi uuring näitab, et pandeemia, sõda Ukrainas ning kõrge inflatsioon on pannud tarbijad oma käitumist muutma. Üle poole küsitletutest olid valmis harjumuspärast kauplust välja vahetama, kui mujal on paremad pakkumised. Samas aasta tagasi oli neid pisut üle 20%. Eelistatud kaubamärkidele on valmis odavamaid alternatiive otsima tarbijatest üle 60%. Kasvab ka omamärgitoodete osakaal jaekettide sortimendis.
Kommentaarid (0)