Mida teha, kui lend tühistatakse või hilineb? Arhiivipilt

Foto: Kristjan Orumägi
Reisimine
12. juuni 2023, 11:15

LEND HILINEB VÕI TÜHISTATI: millal peab lennufirma andma süüa, tasuta telefonikõne, ööbimise või raha tagasi?

Kui lennureis ootamatult tühistatakse, tuleb reisijal lisaks lennufirma käest vastuste nõudmisele olla ka endal tähelepanelik, et üldises infomüras vajalik teave märkamatuks ei jääks. Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet annab nõu, mida sellises olukorras ette võtta.

Viimasel ajal on igapäevased olukorrad, kus vahetult enne lendu selgub, et see on tühistatud või edasi lükatud, teatas amet meediale saadetud teates.

Kõige olulisem on meeles pidada, et lennu tühistamise ja/või hilinemise korral tuleb esmalt pöörduda alati lendu teostanud lennufirma poole, et selgitada välja täpsemad asjaolud ja saada juhised edasiseks tegutsemiseks.

Kindlasti tuleb kasuks, kui reisija on ka ise enda õigustest teadlik, et infomüras vajalik teave märkamatuks ei jääks. Info lennureisija õiguste kohta on hõlpsasti leitav ka EL tarbija nõustamiskeskuse kodulehel: Lennureisija õigused – ECC-net (consumer.ee).

Järgmised õigused kehtivad kõikidele regulaar- ja tšarterlendudele, mis väljuvad EL lennujaamast ning mis saabuvad kolmandast riigist ELis asuvasse lennujaama juhul, kui lendu teostab Euroopa ühenduse lennuettevõtja.

Edasi lugemiseks: