Õpetajate aineühendused: põhikooli lõpueksamite lävendit ei tohiks langetada (3)
Eesti õpetajate aineühendused pöördusid reedel peaminister Kaja Kallase, haridus- ja teadusminister Liina Kersna ja riigikogu kultuurikomisjoni poole ettepanekuga säilitada senine põhikooli lõpueksamite lävend.
„Eesti Vabariigi suurim ressurss on haritud inimesed. Põhihariduse standard on väärtus, mis peab olema ühiskonnas üheselt kokku lepitud. Hariduse kvaliteedi nimel peab koostööd tegema kogu ühiskond ning ühiskonnal on õigustatud ootus saada teaduspõhist tagasisidet hariduse kvaliteedist ja õppe tulemuslikkusest kohustusliku haridustaseme lõpus,“ kirjutavad õpetajad.
„Laste õiguste konventsioonis rõhutatakse järgnevat: riik tagab lapse arengu võimalikult maksimaalselt ning last tuleb põhjalikult ette valmistada iseseisvaks eluks ühiskonnas. Ühelt poolt on inimesel õigus seda kohustuslikus ulatuses kvaliteetselt riigilt saada, teiselt poolt on see üksikisikule seatud kohustus, sest riik vajab haritud elanikkonda, mis tagaks demokraatia, ühiskonna (sh ka majandusliku) edenemise ja riigi elanikkonna homogeense väärtussüsteemi,“ seisab pöördumises.
„Toome esile, et haridusliku erivajadusega õppija põhikooli lõpueksami korraldamisel saab lähtuda eritingimustest. Näiteks saavad nimetatud õpilased eksamitöö kirjutamiseks lisaaega, neile on võimaldatud kasutada abivahendeid ja tugiisiku abi, hindamine toimub diferentseeritult jne.“
„Eesti hariduselu põletavaim probleem on väljaõppinud õpetajate puudus ning järelkasvu nappus, mistõttu peaks valitsus võtma selle üheks prioriteetseks valdkonnaks.“
Pöördumisele on alla kirjutanud:
Eesti Emakeeleõpetajate Selts
Vene Keele Õpetajate Selts
Vene Keele ja Kirjanduse Õpetajate Liit
Eesti Bioloogiaõpetajate Ühing
Eesti Geograafiaõpetajate Ühing
Eesti Klassiõpetajate Liit
Eesti Majandus- ja Ettevõtlusõpetajate Selts
Eesti Kehalise Kasvatuse Liit
Kunstihariduse Ühing
Kommentaarid