ŠOKK: Tallinna energiatoetuse infotelefoni spetsialist Marju võtab päevas vastu sadakond kõnet. Helistajad on kommunaalarvetest šokis.

Foto: Kollaaž (Vida Press, kuvatõmmis tallinn.ee veebilehelt, Stanislav Moškov)
Eesti uudised
17. jaanuar 2022, 13:47

Infoliini number: 600 6300

Energiatoetuse infotelefon on kõnedest punane! „Inimesed helistavad ja nutavad. Toetussüsteem on väga arusaamatu.“ (7)

Kõik on segane! 17. jaanuarist saavad pealinlased küsida energiatoetusi – ainult et väga paljud ei saa aru, mida neil teha tuleb. Lakke hüpanud arvetega hädasolijatel on pea pulki täis, püüdes ennast bürokraatiast läbi närida. „11. jaanuaril helistas mulle üks naine ja puhkes nutma. Ta sai suure arve, mida ta ei suuda maksta. Tema abikaasal on osaline puue. Täna tuli südantlõhestav kõne naiselt, kes sai 600 euro suuruse arve ainult gaasi eest,“ räägib Marju, kes vastab kõnedele Tallinna energiatoetuse infotelefonil.

Tallinnas loodud energiatoetuse telefon on liinile tulvavatest kõnedest punane. „Hüvitist saab vaid siis, kui teie küttetariif on üle 50 euro kilovatt-tunni eest,“ selgitab Marju helistajale. 13. jaanuaril kella 11ks oli energiatoetuse infotelefoni spetsialist Marju saanud juba 28 kõnet. „Seda pole veel palju,“ ütleb ta. „Päev algas aktiivselt. Üldiselt saab töövahetuse jooksul iga spetsialist keskmiselt sada kõnet. Vabandust, ei saa enam rääkida, järgmine kõne on juba käes. Nagu alati, paar sekundit, et hingata ja uuesti kõnedele vastata.“

Edasi lugemiseks: