Foto: Stanislav Moškov
Uudised
10. detsember 2021, 19:30

KAS JUBA TEADSID? 5. jaanuarist kaob e-MTAsse pangalingi kaudu sisenemise võimalus

Maksu- ja tolliamet (MTA) sulgeb 5. jaanuarist e-teenuste keskkonda e-MTA pangalingi kaudu sisse logimise võimaluse. See tähendab, et kasutajad ei saa läbi panga (näiteks PIN-kalkulaatorit, salasõna, biomeetriat või muud meetodit kasutades) enam e-MTAsse siseneda.

Endiselt saab e-MTAsse siseneda, kasutades ID-kaarti või mobiil-ID ja Smart-ID lahendusi. Pangalingiga autentimise kasutamise kaotamise põhjuseks on 2018. aasta sügisel jõustunud eIDASe rakendusakt, mis kohustab tagama Euroopa Liidu elanikele piiriülest ligipääsu avaliku sektori e-teenustele võrdväärsete või tugevamate eID-lahendustega kui see, mida nõutakse oma kodanikelt ja elanikelt. 

Pangalingi kaudu on võimalik autentimiseks kasutada muu hulgas vahendeid, mis on enamasti panga enda lahendused. Nendel lahendustel ei ole aga tagatistaseme hinnangut, mis on kohustuseks avaliku sektori e-teenuste pakkumisel.  

2022. aasta jaanuari alguses muutub ka e-MTAsse sisselogimine Smart-ID abil, sest autentimine hakkab toimuma riigi autentimisteenuse TARA kaudu. See tähendab, et Eesti kasutajatele on Smart-ID kasutamine endiselt võimalik, kuid selleks suunatakse kasutaja e-MTA-st riigi autentimisteenuse tara.ria.ee lehele. Küll aga ei võimalda TARA Smart-ID kasutamist Läti ja Leedu kasutajatele, kes saavad edaspidi kasutada autentimiseks eID-d.

Edasi lugemiseks: