Foto: pexels
Tarbija
10. november 2021, 06:00

EKSPERT SELGITAB: kuidas vältida telefonimüügi kelmuse ohvriks langemist?

Mida telefoni teel tehtud pakkumiste puhul silmas pidada ja kuidas vältida rahalist kahju, selgitab TTJA tarbijate ja ettevõtjate nõustamise osakonna juht Kristina Tammaru.

  1. Kui tarbija nõustub telefoni teel tehtud pakkumisega, on ta võetud kohustustega seotud üksnes juhul, kui ettevõtja on telefonitsi edastatud teavet kinnitanud kirjalikult, näiteks e-kirja teel või sõnumiga, ning tarbija on sellele samuti oma kirjaliku nõusoleku andnud. Kui kaupleja ei ole telefoni teel sõlmitud kokkulepet kirjalikult üle kinnitanud, loetakse tarbijale edastatud kaup tellimata asjaks. Sellises olukorras ei pea tarbija kaupa vastu võtma ega arveid tasuma.

  2. Tavaline telefonimüügi puhul tekkiv arusaamatus seisneb selles, et kaupleja lubab telefonitsi, et proovipakk on tasuta või tegemist on ühekordse tellimusega, kuid tarbijale saadetakse seejärel iga kuu ikka uusi saadetisi ning koos pakkidega ka tasumisele kuuluvaid arveid. Sellisel juhul tuleks kauplejale saata kirjalik kaebus, milles viidata kirjaliku tellimiskinnituse puudumisele ning oma soovile saadetisi ja arveid enam mitte saada. Kui probleem ei lahene, tuleks pöörduda tarbijavaidluste komisjoni poole.

  3. Tarbijal on õigus 14 päeva jooksul ümber mõelda ja tooted tagasi saata. Taganemisõigus puudub teatud tüüpi kaupade ja teenuste puhul, nagu näiteks kiiresti vananevad või riknevad kaubad või suletud pakendis kohale toimetatud kaubad, mis on pärast üleandmist avatud ning mida seetõttu ei ole võimalik tervislikel või hügieenilistel põhjustel tagastada. Tagastamiseks tuleb enne 14 päeva möödumist kauplejale edastada kirjalik avaldus, nt e-posti teel. Pärast seda peab kaupleja hiljemalt 14 päeva jooksul tagastama kõik tarbija poolt makstud tasud.

Edasi lugemiseks: