Foto: Aldo Luud
Toimetas Triinu Laan 13. september 2021 10:21

Euroopa Komisjon kava näeb ette, et aastaks 2030 peavad turule lubatavad sisepõlemismootoriga sõiduautode heitenormid olema kaks korda tänasest väiksemad. Kuna see on teadlaste hinnangul ebarealistlik, siis peaksid autotootjad keskenduma põhiliselt elektriautode tootmisele.

Ka massiline elektriautode tootmine on keeruline ülesanne, sest see vajab  akude tootmiseks vajalikke metalle senisest mitu korda rohkem. See tähendab aga uute kaevanduste rajamist ja kõrgemaid akude hindasid. Lisaks on kokkuleppimata üleminkekuaja  kompensatsioonimehhanism, kirjutab ERR.

Euroopa Komisjon on algatanud  kava, mille eesmärk on vähendada autode süsihappegaasi heidet aastaks 2030 poole võrra. Lisaks keelustakse uute sisepõlemismootoritega sõidukite müük alates 2035.

Eestis ootavad nüüd ministeeriumid asjaosalistelt tagasisidet, kui realistlik on selle mõtte elluviimine.