Kantar Emori uuringuekspert Aivar Voog kinnitab, et 80% eestlastest eelistab kodumaist toidukaupa.

Foto: Meelis Tomson
Uudised
30. juuni 2021, 15:30

E-POODIDE PEALETUNG: kuidas mõjutas koroona-aasta eestlaste toiduoste? Kes valisid kodumaist? Milliste kaupade puhul hind ei loe?

Eestlased eelistavad endiselt kodumaiseid toidukaupu, enne poodi minemist mõeldakse üldjuhul läbi ostuplaanid ja e-poodidest kauba tellimine on muutunud ülimalt menukaks, selgub Kantar Emori värskest ostukäitumise seireuuringust. Kuidas mõjutas koroona-aasta eestlaste ostukäitumist? Mille alusel kaupu valitakse? Kui populaarne e-kaubandus ikkagi on?

Eestlased eelistavad endiselt kodumaiseid toidukaupu, enne poodi minemist mõeldakse üldjuhul läbi ostuplaanid ja e-poodidest kauba tellimine on muutunud ülimalt menukaks, selgub Kantar Emori värskest ostukäitumise seireuuringust. Kuidas mõjutas koroona-aasta eestlaste ostukäitumist? Mille alusel kaupu valitakse? Kui populaarne e-kaubandus ikkagi on?

Eesti Toiduainetööstuse Liidu juhataja Sirje Potisepp ütleb, et toiduainetööstusel on koroonaperioodil läinud väga hästi. „Meil ei ole põhjust kurta. Loomulikult see ei ole olnud kerge aeg, kuid meie ettevõtted on ikkagi täismahus töötanud.“ Ta lisab, et kriisiplaanid toimisid, kuigi need koostati täiesti uudses olukorras ning teadmata, kaua kriis kestab.

„Üleöö pandi kinni kõik toitlustuskohad, see mõjutas nii siseriiklikku tarbimist kui ka eksporti. Inimesed hakkasid ise palju rohkem süüa tegema ja küpsetama. Kookide ja tortide müük sai kõvasti kannatada,“ ütleb Potisepp. 

Edasi lugemiseks: