Tehnika

TTJA ekspert annab nõu: millega arvestada teleri ostul, transpordil ja paigaldamisel? 

Veiko Kopamees, TTJA, 17. aprill 2021 18:23
Võta aega, et rahulikult seadme paigaldus- ja kasutamisjuhistega tutvuda. Foto: Jens Kreuter / Unsplash

Erinevat sorti kaupade soetamisel tuleb sageli ette tüüpilisi olukordi, mis leiavad lahenduse tarbijavaidluste komisjonis (TVK). Õhtulehe tarbijarubriik on alustanud koostööd Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ametiga (TTJA), kus oma ala spetsialistid jagavad nippe ja soovitusi, kuidas kauplejaga erimeelsusi ja vaidlusi vältida. Nõuandeid, millega arvestada teleri ostul, trasnpordil ja paigaldamisel, annab TTJA tarbijavaidluste komisjoni sekretariaadi juhataja Veiko Kopamees.

Vaatleme sageli esinevat olukorda, kus teleri puhul selgub selle kasutuselevõtmisel, et seadmel on väline puudus või vigastus. Tüüpilise juhtumi korral ostetakse teler veebipoest ja lastakse kulleril koju transportida. Pakendi avamisel selgub, et teleri ekraan on katki, mõranenud või töölepanemisel on ekraanil tugevad jooned, laigud vms. 

Olukorra muudab keerulisemaks, et üha populaarsem (ja mõnikord ka soodsam) on telerit osta veebipoest, mille puhul ei ole kauba eelnev kontrollimine ja sellega tutvumine võimalik. Asja üleandmisel on kullerfirmad oma tegevuse muutnud kontaktivabaks ning ei ole praktikas mõeldav ega ka teostatav, et tarbija kulleri juuresolekul telerit lahti hakkaks pakendama ja selle korrasolekut saaks kontrollida.

Samal teemal

05.05.2021
TARK KODU: juhi nutitelefoni kaudu koduseid seadmeid valgustitest praeahjuni
04.05.2021
Rikkumised e-poodides: allahindlus on sageli hoopis varasem tavahind!
25.04.2021
SELGITAME VÄLJA: mis vahe on lihtsal ja udupeenel pesumasinal?
02.03.2021
Mida tähendab A+++? Kodumasinate energiamärgised muutuvad senisest lihtsamaks

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee