Võta aega, et rahulikult seadme paigaldus- ja kasutamisjuhistega tutvuda. Foto: Jens Kreuter / Unsplash
Tehnika
17. aprill 2021, 18:23

TTJA ekspert annab nõu: millega arvestada teleri ostul, transpordil ja paigaldamisel?

Erinevat sorti kaupade soetamisel tuleb sageli ette tüüpilisi olukordi, mis leiavad lahenduse tarbijavaidluste komisjonis (TVK). Õhtulehe tarbijarubriik on alustanud koostööd Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ametiga (TTJA), kus oma ala spetsialistid jagavad nippe ja soovitusi, kuidas kauplejaga erimeelsusi ja vaidlusi vältida. Nõuandeid, millega arvestada teleri ostul, trasnpordil ja paigaldamisel, annab TTJA tarbijavaidluste komisjoni sekretariaadi juhataja Veiko Kopamees.

Erinevat sorti kaupade soetamisel tuleb sageli ette tüüpilisi olukordi, mis leiavad lahenduse tarbijavaidluste komisjonis (TVK). Õhtulehe tarbijarubriik on alustanud koostööd Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ametiga (TTJA), kus oma ala spetsialistid jagavad nippe ja soovitusi, kuidas kauplejaga erimeelsusi ja vaidlusi vältida. Nõuandeid, millega arvestada teleri ostul, trasnpordil ja paigaldamisel, annab TTJA tarbijavaidluste komisjoni sekretariaadi juhataja Veiko Kopamees.

Vaatleme sageli esinevat olukorda, kus teleri puhul selgub selle kasutuselevõtmisel, et seadmel on väline puudus või vigastus. Tüüpilise juhtumi korral ostetakse teler veebipoest ja lastakse kulleril koju transportida. Pakendi avamisel selgub, et teleri ekraan on katki, mõranenud või töölepanemisel on ekraanil tugevad jooned, laigud vms. 

Olukorra muudab keerulisemaks, et üha populaarsem (ja mõnikord ka soodsam) on telerit osta veebipoest, mille puhul ei ole kauba eelnev kontrollimine ja sellega tutvumine võimalik. Asja üleandmisel on kullerfirmad oma tegevuse muutnud kontaktivabaks ning ei ole praktikas mõeldav ega ka teostatav, et tarbija kulleri juuresolekul telerit lahti hakkaks pakendama ja selle korrasolekut saaks kontrollida.

Edasi lugemiseks: