Tehnika

AUTOOMANIKE KÜLMA ILMA TARKUSED: kui halb või hea on lasta mootoril enne sõitma hakkamist pikalt töötada?

Helen Serka-Sanchez, 1. detsember 2021 09:38

24 KOMMENTAARI

m
Mis rohelisest mõtlemisest me räägime?/ 2. detsember 2021 12:46
Sageli jäetakse mootor pikalt kohapeal seistes tühikäigule. Isegi suvel (ilmselt et konditsioneer jahutaks).
v
Vent Tilaator/ 1. detsember 2021 15:36
See ventilatsiooniavade puhtana hoidmine on küll hea soovitus, millele tavaliselt tähelepanu ei pöörata.
f
Frei / 1. detsember 2021 13:09
Mootorit hoiti enne liikumahakkamist pikalt töötavana nõukaajal. Sellega loodeti halvasti määrivad ja külmalt paksud õlid kõikide liikuvate osadeni suruda. Tänapäevaste materjalide puhul selleks vajadust pole! Kuni töötav mootor on pikalt külm, pritsitakse silinrisse rikastatud kütust, mis peseb õlikihi maha ja kulumine hoopis suureneb. Mis puudutab soojendamist, siis tühikäigul toimub see aeglaselt. Kasulikum on saavutada mootori õige töörežiim kohe sõitma hakates. See vähendab ka reostust. Liiklusseaduse alusel ei tohi üle 2 minuti mootorit kohapeal põristada.
h
HF/ 1. detsember 2021 12:24
Mootorit hoiti enne liikumahakkamist pikalt töötavana nõukaajal. Sellega loodeti halvasti määrivad ja külmalt paksud õlid kõikide liikuvate osadeni suruda. Tänapäevaste materjalide puhul selleks vajadust pole! Kuni töötav mootor on pikalt külm, pritsitakse silinrisse rikastatud kütust, mis peseb õlikihi maha ja kulumine hoopis suureneb. Kasulikum on mootor kiiresti üles soojendada kohe sõitma hakates. Liiklusseaduse alusel ei tohi kohapeal üle 2 minuti mootorit löristada. Tühikäigul mootor soojeneb väga aeglaselt.
f
Frei/ 1. detsember 2021 12:17
Mootorit hoiti enne liikumahakkamist pikalt töötavana nõukaajal. Sellega loodeti halvasti määrivad ja külmalt paksud õlid kõikide liikuvate osadeni suruda. Tänapäevaste materjalide puhul selleks vajadust pole! Kuni töötav mootor on külm, pritsitakse silindrisse rikastatud kütust, mis peseb õlikihi maha ja kulumine hoopis suureneb. Kasulikum on mootor kiiresti üles soojendada kohe sõitma hakates. Liiklusseaduse alusel ei tohi kohapeal üle 2 minuti mootorit löristada. Tühikäigul mootor soojeneb väga aeglaselt.
k
Kas kusagilt saab osta ka pintsliga pealekantavat, vedelat silikoonõli?/ 1. detsember 2021 12:15
Tänapäeva suurmood on aerosoolid aga pihustades seda ukseavadesse, paiskub sellest õlist ju enamus salongi!
v
vova/ 12. veebruar 2021 14:02
bensiin lõhnab diisel haiseb
n
Nuusutaja/ 1. detsember 2021 15:37

T
./ 12. veebruar 2021 09:10
Tühikäigul auto ei lae akut, nagu wtf? Mis muinasjutt see on...
o
on/ 12. veebruar 2021 23:17
õige küll, ampermeeter seisab nulli ja miinuse vahel, natuke gaasi ja on plussis- süütesüsteem ja päevatuled nõuavad oma energia ja see tuleb akult kuni sõitma saad...traktoritega on teisiti sest diisel ei nõua elektrit juurde, vibreerib lihtsalt külmast, no ja soojast peast ka...
j
juudas/ 14. jaanuar 2021 20:13
Kõige parem on unetud penskarid panna hommikul autot puhastama, roogivad autod puhtaks ja tuju hea ,kui annad kuus kümppi ja hommik võib alata ...istud autosse mis lumest puhas
m
Muidugi puutumata !/ 13. jaanuar 2021 17:38
Katus ei sula nii kiiresti, kui klaasid ja kes tahaks oma auto värvi kraapimisega ära rikkuda ?
n
nii/ 12. veebruar 2021 09:19
laisk ei saa olla-liikluses tähendab see ohuolukordi,harjaga puhastades ei kriimustu katus,mis lolli juttu küll aetakse!
a
Ants/ 11. jaanuar 2021 20:58
Milline komponent piirituses klaasi õliseks teeb?
k
Ku/ 14. jaanuar 2021 11:34
p
Peter/ 11. jaanuar 2021 14:05
Kõige kahjulikum tegevus on lasta talvel automootoril külmkäivitusel lasta "tiksuda" ehk soojeneda. See on puhas Nõukogude ajast pärit jäänuk, mida suur osa seltsimehi siiani praktiseerivad. Mida soojem on mootoriõli, seda paremini ta mootorit õlitab - sest ta on vedelam. Mida kiiremini mootoriõli soojaks saab, seda kiiremini ja paremini ta mootorit õlitab. Edit: mootori "soojendamine" kohapeal kahjustab mootorit palju rohkem (kuna õli soojeneb kordades kauem ja õlitus on puudulik) , kui kohe sõitma hakkamine, sest sõites soojeneb mootoriõli töötemperatuurini palju kiiremini.
m
Mehhaanik/ 13. jaanuar 2021 12:51
Tänapäeva mootoriõlid ei muuda enam oma viskoossust nii suurel määral, et see midagi mõjutaks. Mootori eelnev soojendamine on pigem vajalik soojuspaisumise tõttu ja samuti, et enne koormamist oleks õli mootoris nö tiiru ära teinud ja vajaminrvad kohad ära määrinud.
t
to Mehhaanik/ 13. jaanuar 2021 17:15
Kui kaua see õli siis mootrile "tiiru peale teeb"? 15 minutit, nagu mõnedele meeldib kortermajade akende all oma diislipanne "soojendada" ja rõveda tossuga kogu hoov täita?
t
to to Mehhaanik/ 14. jaanuar 2021 09:48
kas bensukate toss on kuidagi kasulikum ja meeldivam?
m
Mehaanik on jätnud arvestamata,/ 1. detsember 2021 12:22
...et tänapäevased kallite ja kvaliteetsete õlide väljatöötamisel on arvestatud, et need jätavad detailidele kihi, mis õlitab kohe. Seega ei pea mingit ringi ootama jääma! 0W ja 5W on ka külmas koheselt vedelad!
a
Aju Kaabik/ 10. jaanuar 2021 17:14
Kus kohas see tehases pandud silikoon on
t
Testlal/ 11. jaanuar 2021 18:39
m
Mäh?/ 9. jaanuar 2021 19:09
Aknapesuvedelik ongi piirituse lahus ja Soomes müüdav kuni -40 kraadini kasutatav veel päris kange. Misajast seda kirjaneitsi arvates enam aknapesuks kasutada ei tohi?
l
Lembit/ 4. jaanuar 2021 23:23
Mitme aasta järel silikoon tihendi rikub? 12 aasta järel pole veel rikkunud.