Mootorit hoiti enne liikumahakkamist pikalt töötavana nõukaajal. Sellega loodeti halvasti määrivad ja külmalt paksud õlid kõikide liikuvate osadeni suruda.
Tänapäevaste materjalide puhul selleks vajadust pole! Kuni töötav mootor on pikalt külm, pritsitakse silinrisse rikastatud kütust, mis peseb õlikihi maha ja kulumine hoopis suureneb.
Mis puudutab soojendamist, siis tühikäigul toimub see aeglaselt. Kasulikum on saavutada mootori õige töörežiim kohe sõitma hakates. See vähendab ka reostust. Liiklusseaduse alusel ei tohi üle 2 minuti mootorit kohapeal põristada.
Mootorit hoiti enne liikumahakkamist pikalt töötavana nõukaajal. Sellega loodeti halvasti määrivad ja külmalt paksud õlid kõikide liikuvate osadeni suruda.
Tänapäevaste materjalide puhul selleks vajadust pole! Kuni töötav mootor on pikalt külm, pritsitakse silinrisse rikastatud kütust, mis peseb õlikihi maha ja kulumine hoopis suureneb. Kasulikum on mootor kiiresti üles soojendada kohe sõitma hakates. Liiklusseaduse alusel ei tohi kohapeal üle 2 minuti mootorit löristada. Tühikäigul mootor soojeneb väga aeglaselt.
Mootorit hoiti enne liikumahakkamist pikalt töötavana nõukaajal. Sellega loodeti halvasti määrivad ja külmalt paksud õlid kõikide liikuvate osadeni suruda.
Tänapäevaste materjalide puhul selleks vajadust pole! Kuni töötav mootor on külm, pritsitakse silindrisse rikastatud kütust, mis peseb õlikihi maha ja kulumine hoopis suureneb. Kasulikum on mootor kiiresti üles soojendada kohe sõitma hakates. Liiklusseaduse alusel ei tohi kohapeal üle 2 minuti mootorit löristada. Tühikäigul mootor soojeneb väga aeglaselt.
õige küll, ampermeeter seisab nulli ja miinuse vahel, natuke gaasi ja on plussis- süütesüsteem ja päevatuled nõuavad oma energia ja see tuleb akult kuni sõitma saad...traktoritega on teisiti sest diisel ei nõua elektrit juurde, vibreerib lihtsalt külmast, no ja soojast peast ka...
Kõige parem on unetud penskarid panna hommikul autot puhastama, roogivad autod puhtaks ja tuju hea ,kui annad kuus kümppi ja hommik võib alata ...istud autosse mis lumest puhas
Kõige kahjulikum tegevus on lasta talvel automootoril külmkäivitusel lasta "tiksuda" ehk soojeneda. See on puhas Nõukogude ajast pärit jäänuk, mida suur osa seltsimehi siiani praktiseerivad.
Mida soojem on mootoriõli, seda paremini ta mootorit õlitab - sest ta on vedelam. Mida kiiremini mootoriõli soojaks saab, seda kiiremini ja paremini ta mootorit õlitab.
Edit: mootori "soojendamine" kohapeal kahjustab mootorit palju rohkem (kuna õli soojeneb kordades kauem ja õlitus on puudulik) , kui kohe sõitma hakkamine, sest sõites soojeneb mootoriõli töötemperatuurini palju kiiremini.
Tänapäeva mootoriõlid ei muuda enam oma viskoossust nii suurel määral, et see midagi mõjutaks. Mootori eelnev soojendamine on pigem vajalik soojuspaisumise tõttu ja samuti, et enne koormamist oleks õli mootoris nö tiiru ära teinud ja vajaminrvad kohad ära määrinud.
Kui kaua see õli siis mootrile "tiiru peale teeb"? 15 minutit, nagu mõnedele meeldib kortermajade akende all oma diislipanne "soojendada" ja rõveda tossuga kogu hoov täita?
Mehaanik on jätnud arvestamata,1. detsember 2021, 12:22
...et tänapäevased kallite ja kvaliteetsete õlide väljatöötamisel on arvestatud, et need jätavad detailidele kihi, mis õlitab kohe. Seega ei pea mingit ringi ootama jääma! 0W ja 5W on ka külmas koheselt vedelad!
Aknapesuvedelik ongi piirituse lahus ja Soomes müüdav kuni -40 kraadini kasutatav veel päris kange. Misajast seda kirjaneitsi arvates enam aknapesuks kasutada ei tohi?
KOMMENTAARID (24)