Omniva pakiautomaat.Foto: Tiina Kõrtsini
Tarbija
5. detsember 2020, 18:32

Täiendatud kell 20!

Omnivas pettunud klient: mu pakk suunati pakiautomaadi asemel postkontorisse (61)

Omnivas pettunud klient kurdab, et tegi tellimuse pakiautomaati, aga firma suunas ta paki hoopis postkontorisse.

Reede hommikul sai Tartus elav Madis Omnivalt ootamatu sõnumi, mis ta plaanid kõik vussi ajas.

Esimene sõnum tuli hommikul ja teavitas, et pakk suunatakse postkontorisse. Teine sõnum samal õhtul andis konkreetse sõnumi - pakk on postkontoris.

"Olime tellinud paki ja ootasime koodi pakiautomaadi jaoks. Koroonaviirusele mõeldes ei tahtnud poodides kolada ja lapsele sai kingitus tellitud veebipoest. Sõnum tuli, aga väga ootamatu sisuga. Pakiautomaadi asemel vabandati, et see on täis ja pakk läheb postkontorisse," selgitab Madis.

Mehe sõnul sai aga pakiautomaat valitud väga kindlal põhjusel.

"Kingituse tellis naine ja mina pidin selle ära tooma. Naine ja lapsed läksid üldse maale. Koolilaps on distantsõppel ja maal neil rohkem vabadust tegutseda. Kõik oli ideaalselt planeeritud. Aga siis saadab Omniva sõnumi, et paki saab kätte postkontorist. Ise veel lootsin, et äkki suunatakse mõnda teise automaati või lihtsalt päeva hiljem uuesti," on Madis pettunud.

"Postkontorist on paki saamiseks vaja id-kaarti ja mu naist. Naine on ju maal, mistõttu jääb pakk saamata. Lapsel on sünnipäev järgmisel nädalal. Pean planeerima nüüd ühe erilise sõidu naise jaoks, et me paki ikka kätte kuidagi saaksime. Aga miks kogu see trall? Ma ise ju valisin, et soovin pakiautomaati, mitte postkontorit. Meie tuttavate seas on olnud koroonaviirusesse nakatunuid ja püüame ise vältida rahvarohkeid kohti. Nagu seda on ka postkontor. Miks pean saastama keskkonda nüüd maskiga, sest mu pakk on kontoris?! Ja veelgi olulisem on see, et automaadist oleks pakk käes, aga postkontorist mina ei saagi pakki kätte. Mind on haneks tõmmatud," leiab ta.

Madise proovis ka ise pakki suunata teise pakiautomaati, aga Omniva infost öeldi, et ainult välismaalt tulnud pakke saab ise suunata.

"Õhtul kodus kuulasin televiisorist reklaami, kuidas Omnival kõige suurem võrgustik neid pakiautomaate, mida värskes õhus kasutada.  Puhas vale ju!" on Madis pettunud ja lisab: "Jõulud ja suurenenud pakimaht pole mingi vabandus! Jõulud on ju ette juba teada, mistõttu neil aega olnud oma süsteemis parandusi ja muutusi teha. Ka kevadine koroonaperiood oleks pidanud õppetunde andma. Aga ei - ainult maksa teenuse eest, mida sa tegelikult ei saa."

"Juba muretsen järgmiste pakkide pärast, sest ka jõulukingitused on tellitud veebipoest. Enam ei saa midagi ka muuta, aga õppetund edaspidiseks küll. Usaldus on kadunud selle firma vastu," tunnistab Madis.

Omniva: erakordselt suure pakijärjekorra puhul lähevad pakid postkontorisse

Omniva meediasuhete juht Mattias Kaiv selgitab, et igal aastal toovad november ja detsember uusi pakirekordeid. 

"Kuna kõige populaarsematesse pakiautomaatidesse saadetakse suurtes kogustes pakke, siis võib osa saadetisi jõuda klientideni hiljemalt 3 päeva jooksul. Lühiajalisi hilinemisi võib esineda ka kullersaadetiste puhul. Mõningatel juhtudel, kui näeme, et pakijärjekord on mõne automaadi puhul erakordselt suur, siis suuname ka osa sealseid pakke lähedalasuvasse postkontorisse. Teeme seda ainult juhtudel, kui see võimaldab paki kliendini kiiremini toimetada ning kui kliendile see lahendus sobib. Juhul kui kliendi pakiautomaadipakk ülekoormuse tõttu postkontorisse suunatakse, saab klient päev enne selle postkontorisse jõudmist SMSi ning soovi korral klienditeenindusega ühendust võtta ning paki tasuta tagasi PAsse suunata. Siin tulebki kliendil valida, kas leppida pikema ooteajaga pakiautomaadiga või saada pakk kiiremini kätte postkontorist," pakub Kaiv lahendust.

Omniva täidab ja tühjendab pühade tõttu pakiautomaate igapäevaselt ja mitu korda päevas.

"Oleme juba värvanud uut tööjõudu, et tagada kliendile kõige olulisem – saadetiste kättesaamine. Ühtlasi oleme avanud juba ka ajutisi pakiväljastuspunkte, et suuri pakikoguseid paremini klientideni toimetada," täpsustab Kaiv.

Omniva soovitused kliendile: 

  • mine oma pakile võimalikult kiiresti järele. Iga päeva arvelt, mil üks pakk klienti ootab, saaksime järgmiste klientideni toimetada juba 2 uut pakki.
  • Selleks, et klientide ootused oleks paremini juhitud ja klient ka ise ülekoormuses automaatidega arvestada saaks, lisasime Omniva kodulehe kaardirakendusse ning automaatse andmevahetusega e-poodide tarnevalikusse märked pikema ooteajaga pakiautomaatide kohta.