Saatejuht Keili Sükijainen teab täpselt, millele ta kulutab ja kui palju säästab.Foto: Daisy Lappard
Raha
27. november 2020, 06:49

Keili Sükijainen musta reede hullusest: lihtsalt odava hinna pärast ma asju kokku ei osta!

Saatejuht Keili Sükijainen teab täpselt, millele ta kulutab ja kui palju säästab. Ta hoiab silma peal allahindlustel, aga teatud piirini – veebipoes võib ta kleite taga ajada, aga füüsilisse poodi trügima ei lähe. Uurime Keililt täpsemalt, kuidas ta oma rahaasju organiseerib.

„Mul on igal kuul tehtud kindel kulude ja tulude tabel, millel hoian kogu aeg silma peal, et saada aru, mida ma oma rahaga teen,“ räägib Keili, et on viimastel aastatel seda tabelit tublisti jälginud ja sellise majandamisega paljusid ootamatuid kulutusi vältinud. „Tänu sellele mõtlen ka enne ostu tegemist kaks korda, kas seda on ikka vaja,“ arutleb naine, et raha-tuleb-raha-läheb tüüpi laristaja ta pigem ei ole. 

Lisaks kulude ja tulude tabelile on Keilil olemas eraldi koht säästudele. „Mul on tehtud püsimakse, mis läheb igal kuul hoiusele. Avasin selle siis, kui korterit sisustasin ja pidevalt oli vaja raha kõrvale panna,“ täpsustab Keili ja lisab, et sellest sai hea harjumus ning täna kasutab ta kõrvalepandud raha pigem reisimiseks. Samuti on tal eraldi rahavaru ootamatute kulutuste tarbeks. 

Ostes emotsioone

Küsimusele, mille peale oleks ta alati nõus kulutama, vastab naine konkreetselt: „Emotsioonidele! Ma olen seda meelt, et ükski materiaalne asi ei tee sind pikas plaanis nii õnnelikuks kui hea tuju ja mälestused, mis kaasnevad ägedate kogemustega,“ on Keili veendunud, et maailma avastamine ja reisimine on tema jaoks see, mille peale alati rahakotti võib avada. 

Lisaks on Keili suur allahindluste fänn, aga seda ainult netipoodides. „Kuskil kaubanduskeskuses inimeste vahel trügida ma absoluutselt ei jaksa, aga kui me räägime mõne tehnikavidina või kleidi tagaajamisest veebiavarustes, siis olen ma esimene inimene järjekorras!“ 

Tänavune aasta on teda peaaegu täielikult veebis ostmise peale ümber õpetanud ning viimasel ajal teeb Keili lausa 90% oste veebist. „Nii lihtne on ju! Üldiselt on toit ainus asi, mida ostan füüsilisest poest, aga seda ka ainult siis, kui ma avastan liiga hilja, et külmkapis haigutab tühjus ja ma pole jõudnud e-poodi tellimust saata,“ räägib Keili ja lisab, et praegusel ajal ei olegi väga soovi poodi minna. „Ma usun, et kui me kõik hoolime nii enda kui teiste tervisest, siis läheb koroonapandeemia meist ka kergemini mööda ja saame kõik kiiremini tagasi tavapärase elu juurde.“ 

Asjad teisele ringile

„Mul on ka oma n-ö soovide nimekiri ja niipea, kui mõni suurem kampaania silma jääb, lähen vaatan üle, kas seal on ka mulle midagi. Lihtsalt odava hinna pärast ma aga asju kokku ei osta ja ületarbimine mulle ka üldse ei meeldi,“ mõtiskleb Keili, et kui endale koguneb koju asju, mida tegelikult vaja ei ole, siis leiab ta alati võimaluse neid taaskasutada või abivajajatele ära anda. 

Kuidas aga osta asju nii, et see oleks mõttekas? „Mõtle läbi, kas sul on seda konkreetset asja vaja ning ka see, kui kasulik või vastupidav on see tulevikus. Kes teab, äkki tüdined ise mingist ostust ära ja tahad selle teisele ringile saata. See oleks ju samuti väike tasaarveldus su rahakotis,“ jagab naine soovitusi.

„Ühtlasi avastasin hiljuti Eesti uue makseäpi Inpay, millega teenib kõikidelt kaardimaksetelt raha kaardile tagasi ja seda nii e-poodides, päris poodides, restoranides ja kasvõi ilusalongis,“ kiidab Keili rakendust, mida on tänaseks kasutanud juba kaks kuud ning selle aja jooksul teeninud lihtsalt tavaelu jätkates paarkümmend eurot. „See on justkui passiivne tulu!“