TARTU: Vaksalihoone siseruumidest on ootuspäraselt kõige pidulikuma kujundusega keskne ootesaal-vestibüül. Foto: Aldo Luud
Reisimine
3. juuli 2020, 20:27

JAAMAHOONED: paljud on küll hävinud, kuid paljud püüavad endiselt pilke

 „Kui vanast Narvast pole praktiliselt midagi alles, siis sama saatus on tabanud ka selle linna raudteejaamu,“ ütleb raudtee-ettevõtluse ja -ajalooga tegelev Tiit Pruuli. Õnneks on kauneid vaksaleid Eestimaal ka säilinud ja paljud neist saavad tänavu juba 150aastaseks. Miks siis mitte mõne väärika vanuriga puhkuse ajal lähemat tutvust teha. 

 „Kui vanast Narvast pole praktiliselt midagi alles, siis sama saatus on tabanud ka selle linna raudteejaamu,“ ütleb raudtee-ettevõtluse ja -ajalooga tegelev Tiit Pruuli. Õnneks on kauneid vaksaleid Eestimaal ka säilinud ja paljud neist saavad tänavu juba 150aastaseks. Miks siis mitte mõne väärika vanuriga puhkuse ajal lähemat tutvust teha. 

„Esimene jaam ehitati sinna 1870 seoses Tallinna–Narva raudtee rajamisega. See hoone hävis Vabadussõjas, kui Narva ja Narva tagune oli üks suur rindetsoon. Vabadussõja ühed dramaatilisemad fotod on sellest, kuidas Eesti sõdurid seisavad põlenud Narva jaamahoone ees. Pärast sõda Eesti vabariigi ajal ehitati uus raudteejaam, millega seonduvalt tuleb meenutada Narva pommitamist 1944. aastal, kui venelased linna maatasa tegid," räägib Pruuli.  

Edasi lugemiseks: